Zobacz archiwum wiadomości:
od 07.2021   01-06.2021   07-12.2020   01-06.2020   07-12.2019   01-06.2019   07-12.2018   01-06.2018   07-12.2017   01-06.2017   07-12.2016   01-06.2016   07-12.2015   01-06.2015   07-12.2014   01-06.2014   07-12.2013   01-06.2013   07-12.2012   01-06.2012   07-12.2011   01-06.2011   07-12.2010   01-06.2010   07-12.2009   01-06.2009   07-12.2008   01-06.2008   07-12.2007   01-06.2007   07-12.2006   01-06.2006   07-12.2005   01-06.2005   2004   2003  

26 czerwca 2019

Relacja z Eko-pikniku z okazji 30-lecia HEUTHES

Z okazji jubileuszu 30-lecia działalności, firma HEUTHES zorganizowała piknik, który odbył się w sobotę 8 czerwca 2019 roku na terenie malowniczo położonego Transgranicznego Ośrodka Edukacji Ekologicznej w Zalesiu nieopodal Szczecina. Ośrodek ten sąsiaduje z unikatowym, w skali europejskiej, rezerwatem ptactwa wodnego i błotnego Świdwie, gdzie można zaobserwować wyjątkowe okazy żurawi, wilg, błotniaków stawowych i łąkowych, a także licznych gatunków dzikich gęsi. Nierzadko gościem bywa również orzeł bielik, jako że Świdwie jest terytorium łowieckim króla polskich przestworzy.

Eko-piknik był już piętnastą tego typu imprezą firmową, tym razem pod tytułem: Zabawa i nauka o ekologii.

Zaproszeni goście, a także pracownicy HEUTHES licznie pojawili się na pikniku wraz z całymi rodzinami, które korzystały z wielu atrakcji przygotowanych przez ośrodek.

Niemal we wszystkich zajęciach mogli brać udział rodzice wraz ze swoimi dziećmi, zarówno tymi całkiem małymi jak i starszymi.

Wszyscy bawili się nieprzerwanie przez wiele godzin, a nad całością czuwał animator, który trzymał pieczę nad tym, żeby nikt się nie nudził. Tak więc był prowadzącym konkursy (w telewizyjnej konwencji „ Jeden z dziesięciu”) z wiedzy geograficznej, ekologicznej, historycznej i lotniczej. W każdym konkursie wyłaniany był zwycięzca, który otrzymywał nagrodę rzeczową. Pan Wodzirej organizował też zajęcia sportowe czyli, w zależności od stopnia zaawansowania, naukę lub doskonalenie tańca Zumba.

Chętni i zainteresowani mogli się poczuć prawdziwymi naukowcami, jako że Ośrodek przygotował stanowiska doświadczalne dla chemików lub fizyków amatorów. Były to interaktywne zabawy, podczas których można było przekonać się co potrafi ciekły azot, pobawić się ogniem albo spojrzeć na świat przyrody przez szkiełko, niekoniecznie różowe. Takie niewinne i, być może, pierwsze spotkania z poważną nauką niejednokrotnie będą mogły zaowocować w przyszłości.

Niezwykle ciekawą propozycją były warsztaty z rękodzieła lub nawet sztuki czyli carving lub po prostu artystyczne rzeźbienie, albo, co cieszyło się ogromnym zainteresowaniem, tworzenie korali z różnokolorowych drewnianych kulek. Jednakże największą popularność zdobyło własnoręczne budowanie karmników dla ptaków. To był prawdziwy HIT pikniku. I pomimo, iż wielu „budowniczym” często potrzebna była pomoc fachowca, zwłaszcza przy skręcaniu drewnianych części śrubkami lub przy wbijaniu gwoździ, to frajda i zabawa była naprawdę przednia. Oczywiście nagrodą za ten wysiłek było zabranie domku dla ptaków do domu.

Tak więc EKO piknik odegrał w tym dniu rolę nie tylko rozrywkową i integracyjną ale również zdobywczą: można było zostać posiadaczem niejednego trofeum i zawieźć je nawet w dalekie zakątki naszego kraju, jako że wśród uczestników pikniku byli goście z wielu odległych miejsc w Polsce, między innymi z Poznania i Wrocławia, wśród nich przedstawiciele sektora bankowego.

Najbardziej hołubioną i wyróżnioną grupą były dzieci. Gdy chciały odpocząć od pracy naukowej czy rękodzielniczej mogły pomalować sobie buzie w dowolne wzory i kolory, malować piaskiem tworząc niekonwencjonalne obrazy, albo zatracić się w gipsowym szaleństwie tworząc małe dzieła sztuki. I żeby atrakcjom było zadość, nie mogło się obyć bez dmuchanej, kolorowej zjeżdżalni i takiegoż samego zamku do skakania. Kiedy już szaleństwa na dmuchańcach się znudziły to na śmiałków czekała jeszcze ścianka wspinaczkowa. Na początku z niepewnością i obawą ale w miarę upływu czasu było coraz więcej chętnych. Na szczęście obyło się bez, nawet najmniejszych, incydentów bo podczas całej imprezy nad bezpieczeństwem czuwała specjalna grupa ratowników.

Na pikniku na łonie natury, w tak niesamowitych okolicznościach przyrody nie mogło zabraknąć dobrego jadła. I nie zabrakło…

Przez cały czas trwania tego jubileuszowego spotkania uczestnikom towarzyszyła muzyka, którą selekcjonował profesjonalny DJ. Wśród muzycznych propozycji każdy mógł doczekać się czegoś dla siebie ponieważ repertuar przygotowany przez profesjonalistę był bardzo różnorodny i dopasowany do każdego wieku.

No i na koniec główna atrakcja dnia i jednocześnie niespodzianka, czyli koncert zespołu VOŁOSI.

Vołosi to kwintet smyczkowy, swoisty mix górali z Beskidu Śląskiego oraz muzyków klasycznych z akademii. Wiolonczela, kontrabas, altówka i dwie pary skrzypiec – wydawać by się mogło nuda. Nic bardziej mylnego. To co ta piątka zaprezentowała nie mieści się w żadnych muzycznych kanonach. Połączenie folku z klasyką, szczypta muzyki pop doprawiona energetycznym show aktorskim muzyków, spowodowały u widzów zaskakujące reakcje: wpatrzony wzrok, otwarte usta, sowite oklaski, owacje na stojąco zakończone trzykrotną prośbą o bis. Naprawdę trudno było pozwolić tym pięciu dżentelmenom zejść ze sceny.

Taki emocjonalny odbiór świadczył o tym, że organizator idealnie trafił w gusta publiczności i sprostał jej oczekiwaniom. Należy pochwalić również perfekcyjne technicznie przygotowanie jakości dźwięku koncertu, które idealnie nawiązało do perfekcji z jaką firma HEUTHES dba o interesy kontrahentów. To było niezapomniane show, uczta dla wielu zmysłów, niecodzienne i wyjątkowe widowisko muzyczne.

Powyższa relacja dowodzi, iż idea pikniku rodzinnego po raz kolejny sprawdziła się. Wszyscy przybyli, a więc pracownicy firmy HEUTHES jak również przedstawiciele banków wraz z rodzinami opuszczali Transgraniczny Ośrodek Edukacji Ekologicznej uśmiechnięci, wypoczęci i zrelaksowani.

Mamy nadzieję, iż forma pikniku rodzinnego, wspólne gry, zabawy i biesiadowanie zachęci do uczestnictwa w jego następnej edycji.

Wszystkim obecnym bardzo dziękujemy za przybycie, tych którym nie udało się dojechać pozdrawiamy i zachęcamy do udziału w następnym pikniku.

28 maja 2019

MULTICENTAUR PAYMENT HUB firmy HEUTHES umożliwi płatności BLIK w SGB-Banku i zrzeszonych Bankach Spółdzielczych SGB

Firma HEUTHES sp. z o.o. wdraża w SGB-Banku S.A. oraz zrzeszonych Bankach Spółdzielczych grupy SGB aktualizację swojego systemu MULTICENTAUR PAYMENT HUB umożliwiającą realizację płatności mobilnych BLIK. BLIK jest polskim standardem płatności, który osiągnął niezaprzeczalny sukces i dzięki rozwiązaniu HEUTHES będzie dostępny nie tylko w bankach komercyjnych, ale także w Bankach Spółdzielczych.

Płatności mobilne BLIK umożliwią Klientom Banków Spółdzielczych, wykonywanie za pomocą smartfonów natychmiastowych płatności w sklepach internetowych i stacjonarnych, przelewy bezpośrednio na numer telefonu czy wypłaty z bankomatów.” - powiedział Robert Tórz, Dyrektor Departamentu Klienta Indywidualnego i Bankowości Mobilnej SGB-Banku S.A.

Obecnie systemy bankowe są stopniowo otwierane, zgodnie z wymogami dyrektywy PSD2. Tym samym Klienci banków uzyskują możliwość zarządzania swoimi pieniędzmi nie tylko z poziomu bankowości internetowych czy mobilnych, ale również z zewnętrznych systemów informatycznych funkcjonujących u niezależnych usługodawców na rynku usług płatniczych określanych jako podmiot trzeci (Third Party Provider).

W celu umożliwienia implementacji tej tematyki w Bankach Spółdzielczych, system MULTICENTAUR PAYMENT HUB został rozbudowany o obsługę kilkunastu kanałów rozliczeniowych (m.in. BLIK), z jednoczesnym scentralizowaniem wszystkich możliwych czynności, które w przeciwnym razie musiałyby być implementowane i zarządzane przez każdy Bank Spółdzielczy indywidualnie.

W ten sposób bankowość spółdzielcza dołącza do obecnego rynkowego trendu polegającego na stopniowym zwiększaniu udziału w rynku płatności mobilnych. Według najnowszych danych za ostatni kwartał 2018 r., po raz pierwszy w historii polskich sklepów internetowych, liczba płatności BLIK była większa niż transakcji zrealizowanych za pomocą kart płatniczych. Wdrożenie obsługi transakcji BLIK po stronie Zrzeszenia, a nie indywidualnie przez pojedyncze Banki Spółdzielcze daje duże oszczędności związane z synergią implementacji kilkuset banków w ramach jednego systemu.

Wprowadzenie BLIK jest możliwe dzięki wykorzystywaniu przez SGB-Bank SA oraz zrzeszone z nim Banki Spółdzielcze dwóch systemów HEUTHES, które obsługują ten rodzaj płatności: MULTICENTAUR PAYMENT HUB oraz GRYFCARD. Są to jedne z najbardziej nowoczesnych rozwiązań dla środowiska bankowego na polskim rynku. Dzięki nim banki z różnych segmentów rynku mogą w szybki sposób udostępniać nowe rozwiązania swoim Klientom. Spodziewamy się, że liczba tych rozwiązań będzie wzrastać i jest to związane ze zmianami, które wprowadziła dyrektywa PSD2.” - powiedział Wojciech Grzybek, Prezes Zarządu HEUTHES sp. z o.o.

MULTICENTAUR PAYMENT HUB zapewnia obsługę wszelkich transakcji bankowych. Integruje systemy otoczenia bankowego oraz systemy wewnętrzne banku, tworząc dedykowane miejsce gromadzenia i przetwarzania transakcji bankowych (tzw. główny "hub transakcyjny"). System wymienia informacje i pośredniczy w komunikacji z otoczeniem banku oraz jego klientami. Zapewnia obsługę mechanizmów wykorzystywanych w wysyłanych i otrzymywanych operacjach krajowych i zagranicznych ELIXIR, EuroELIXIR (XCT, SCT - SEPA), SORBNET2, SWIFT, TARGET2, BLIK. Obsługuje faktoring i Home/Corporate-Banking, rozlicza czeki zagraniczne oraz nalicza prowizje. W system wbudowane są zaawansowane mechanizmy CFT (ang. Combating the Financing of Terrorism), służące do przeciwdziałania prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, działające zarówno w wersji on-line jak i w trybie wsadowym. W zakresie przetwarzania wewnętrznego integruje wiele systemów informatycznych banku takich jak: system księgowy i kartowy, bankowość internetowa, bankowość korporacyjna, ERP dla zaplecza i wiele innych.

Z kolei system GRYFCARD zapewnia pełen obszar współpracy pomiędzy procesorem a systemami Banku. Zawiera bazę kart płatniczych i urządzeń, co pozwala na elektroniczną wymianę wniosków, autoryzację transakcji, naliczanie opłat i prowizji, rozliczenie operacji kartowych i bankomatowych oraz integrację z systemami księgowymi Banku. Platforma GRYFCARD może zarządzać wszystkimi dostępnymi typami kart (kredytowe, debetowe, charge, Pre-Paid oraz karty spersonalizowane i niespersonalizowane) obsługiwanymi w różnych technologiach we współpracy z Visa oraz MasterCard. Ponadto zawiera funkcjonalności umożliwiające udostępnienie klientom usług związanych z PayPass/PayWave, Pre-Paid, CashBack, NFC, HCE, preautoryzacją, limitami bezstykowymi, Secure Codem (3D Secure) i BLIK.

Warto przypomnieć, że MULTICENTAUR PAYMENT HUB pracuje w bankach i jest stale rozwijany już od 18 lat. W 2013 r. został wyróżniony tytułem Rekomendacja w dorocznym, prestiżowym konkursie "Hit Roku dla Instytucji Finansowych" organizowanym przez Gazetę Bankową. Z kolei GRYFCARD pracuje w bankach i jest ciągle rozwijany od 24 lat.

30 kwietnia 2019

Blockchain w ISOF-ERP nagrodzony tytułem Rekomendacja Hit Roku 2019

Rozwiązanie Blockchain w systemie ISOF-ERP otrzymało od Gazety Bankowej tytuł Rekomendacja Hit Roku 2019 w kategorii Przemysł 4.0 w 12. edycji konkursu technologicznego Hit Roku.

Patronat honorowy nad konkursem objęło: Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Energii, Ministerstwo Infrastruktury oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. W konkursie Gazety Bankowej, najstarszego w Polsce pisma o tematyce ekonomicznej, nagrodzone zostały najciekawsze i najbardziej innowacyjne systemy IT proponowane firmom i instytucjom finansowym, które w bieżącym roku mogą stać się hitami rynkowymi.

W trakcie Gali Technologicznej, podczas której wręczono nagrody Hit Roku i Lider, głos zabrali m.in. reprezentanci czołowych resortów: Jadwiga Emilewicz – Minister Przedsiębiorczości i Technologii oraz przewodnicząca konkursowego jury, a także Jerzy Kwieciński – Minister Inwestycji i Rozwoju oraz Marek Zagórski – Minister Cyfryzacji.

Jadwiga Emilewicz w trakcie wystąpienia powiedziała „miałam przyjemność przewodniczyć jury i w trakcie tych obrad mieliśmy bardzo ciekawą dyskusję. Nie tylko o tym, jakie rozwiązania powinny zostać nagrodzona, ale także o tym, jak powinna wyglądać polityka innowacyjności w Polsce i co należy zmienić, aby takich przedsiębiorstw innowacyjnych w Polsce było jak najwięcej. O tym, że rząd docenia wagę innowacyjności, świadczy najlepiej przyjęta już ponad 3 lata temu Strategia na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Uwzględniliśmy w niej wysokie stężenie innowacyjności w Polsce”.

W kategorii - Przemysł 4.0 na rekomendację jury zasłużył Blockchain w ISOF-ERP. To jeden z pierwszych na świecie systemów ERP na rynku, który standardowo jest wyposażony w technologię Blockchain. Technologia Blockchain jest zarówno w samym jądrze ISOF-ERP, jak i w poszczególnych modułach. Dzięki temu w systemie ISOF-ERP możliwe jest dodawanie do łańcucha dowolnych dokumentów elektronicznych celem zabezpieczenia, a także potwierdzania autentyczności i oryginalności pochodzenia. Przykładowo, w przypadku plików PDF można zabezpieczać dokument zarówno pieczęcią cyfrową, podpisem cyfrowym, jak i technologią Blockchain z opcjonalnym dodaniem na końcu, dodatkowej strony z informacjami o Blockchain i kodami QR do aplikacji na telefony komórkowe i linkami do CRM Serwisowego i CRM Dokumentowego gdzie można zweryfikować posiadaczy dokumentu.

Dokumenty zabezpieczone łańcuchem Blockchain i wysłane do kontrahentów użytkowników systemów HEUTHES mogą być weryfikowane w internetowych portalach HEUTHES: Dokumentowym, Zamówieniowym i Serwisowym. Blockchain ma też duże znaczenie w module DMS, ponieważ zapewnia ciągłość zapisów w systemie zarządzania dokumentami, a także pozwala na weryfikację dokumentów.

ISOF-ERP jest zaawansowanym rozwiązaniem obejmującym wszystkie obszary funkcjonowania firm, takie jak: Zamówienia, Produkcja, Sprzedaż i Zakupy, Magazyny, Rachunkowość i wiele innych. Zawiera jednocześnie obsługę szeregu najnowszych technologii biznesowych stosowanych w oprogramowaniu dla przedsiębiorstw: CRM, DMS, Logistykę oraz Internetowy Portal Zamówieniowy, Serwisowy i Dokumentowy. System jest stosowany również w bankowości, np. do komunikacji z klientami korporacyjnymi oraz do wspomagania elektronicznych kanałów usług bankowych, a także do obsługi procedur reklamacyjnych. Praca z systemem odbywa się w przeglądarce internetowej. Rozwiązanie jest stale rozwijane od 2000 r. i dostępne w trybie wynajmu w Internecie oraz jako licencja.

Obszerny opis nagrodzonego rozwiązania znajduje się na stronie www.isof.pl, a także w wydaniu specjalnym 1/2019 Techno Biznes 2019, będącym dodatkiem do Gazety Bankowej. Relacja z gali znajduje się na stronie http://wgospodarce.pl/informacje/62821-technobiznes-2019-te-rozwiazania-beda-hitami.

Warto przypomnieć, że w poprzednich latach zarówno nagrodę główną, jak i tytuły Rekomendacja w tym samym konkursie Gazety Bankowej otrzymały inne systemy firmy HEUTHES.

Więcej o nagrodach i wyróżnieniach dla firmy HEUTHES na stronach www.isof.pl/nagrody.hdb.

19 kwietnia 2019

Nowa wersja 19.2.1 systemu ISOF-ERP

HEUTHES udostępnił klientom nową, rozbudowaną wersję 19.2.1 systemu ISOF-ERP. Firma przyjęła politykę dodawania do systemu nowych elementów na bieżąco, bez czekania na oficjalne upublicznienie wersji ze zmienioną numeracją. W efekcie, poprzednia wersja o której powiadomiono użytkowników była oznaczona jako 19.0.3. Od tego czasu, do dnia dzisiejszego w systemie ISOF-ERP zostały wprowadzone nowe funkcjonalności, w modułach: CRM Analityczny, CRM Aktywności, Oferty, Kartoteka towarów, Poczta, Portal Zamówieniowy, Urządzenia, DMS, Kurierzy, obsługa e-commerce.

W Module CRM Analityczny dodano możliwość przeglądania projektów kontrahenta oraz Zgłoszeń serwisowych wprost z funkcji Baza marketingowa. Dodatkowo w zakładce CRM dodano element Portfolio projekty.

W module CRM Aktywności wprowadzono obsługę Zamówień od klienta z poziomu edycji Aktywności. Tym samym wprowadzono możliwość wystawiania dokumentów magazynowych WZ oraz wszystkich rodzajów dokumentów sprzedaży z poziomu dokumentu ZK (Zamówienie od klienta), załączonego do Aktywności.

W module Oferty dodano opcję wydruku pozwalającą ukryć numer faksów (dostawcy i odbiorcy) na wydruku dokumentu.

Na liście wyboru w Kartotece towarów umożliwiono filtrowanie towarów nie przypisanych do żadnej grupy towarowej.

W ustawieniach Poczty został dodany ujednolicony ekran zarządzania ustawieniami poczty dla użytkowników systemu.

W Portalu Zamówieniowym została dodana opcja geolokalizacji klientów składających zamówienia.

Urządzenia zostały rozbudowane o dodatkowe pola w Kartotece (Okres serwisowy, Data rozpoczęcia cyklu serwisowego, Data następnego przeglądu, Numer telefonu, E-mail). Wprowadzono możliwość zapisu Urządzenia w drzewie dokumentów DMS, dzięki czemu można m.in. wykorzystać mechanizm obiegów/workflow do ich obsługi. Rozbudowano także wersjonowanie Urządzeń.

Tablice Kanban w DMS zostały wzbogacone o edytor treści WYSiWYG, pole Termin realizacji oraz historię karty. Również w DMS wprowadzono zabezpieczanie plików PDF hasłem.

W związku ze zmianami prawnymi obowiązującymi od początku 2019 roku system został rozbudowany o możliwość generowania oraz wysyłania sprawozdań finansowych pełnych i uproszczonych w postaci elektronicznej. Zmiany związane z nowymi regulacjami prawnymi objęły w systemie również: nową strukturę plików JPK, raport przepływów pieniężnych w postaci elektronicznej, zmiany w kapitale własnym, PIT-4R oraz NIP na paragonie.

W zakresie e-coomerce dołączono integrację ze sklepem internetowym WooCommerce. Wprowadzono import zamówień, tworzenie kontrahentów oraz aktualizację statusów zamówień pobieranych do sklepu z systemu ISOF-ERP. WooCommerce dołączył tym samym do obsługiwanych już wcześniej sklepów Shoper oraz IdoSell Shop.

W systemie powstała nowa funkcjonalność Kurierzy. Obecnie ISOF-ERP jest zintegrowany z firmami kurierskimi DHL i DPD. W module Kurierzy dostępnym z poziomu Zamówień od klienta umożliwiono: rejestrację przesyłek krajowych (i krajowych do punktu Parcelshop DHL) oraz eksportowych połączoną z zamawianiem odbioru przez kuriera, pobieranie etykiet oraz dokumentów potwierdzenia nadania, anulowanie przesyłek oraz możliwość pobierania statusów przesyłek.

W firmie trwają aktualnie testy kolejnych nowych rozwiązań, które będą sukcesywnie dołączane do aktualnej wersji 19.2.1. Niebawem zostanie udostępniona Integracja z Allegro, która umożliwi wystawianie aukcji Allegro bezpośrednio z poziomu ISOF-ERP, pobieranie oraz obsługę zamówień z Allegro oraz integrację z modułem kurierów na poziomie zamówień.

Kolejną nowością będzie zabezpieczanie dokumentów za pomocą HEUTHES Blockchain Security Module.

Wprowadzone zostaną elektroniczne akta osobowe, tzw. e-teczki w module Kadry-Płace.

Użytkownicy uzyskają możliwość zdefiniowania kolorów wydruków poszczególnych dokumentów dzięki Konfiguratorowi kolorów.

Udostępniony zostanie także Internetowy Portal Pracowniczy jako dedykowana aplikacja mobilna, która umożliwi pracownikom m.in. złożenie wniosku urlopowego, przegląd odcinków płacowych i raportów czasu pracy, zarządzanie czasem pracy, a także obsługę wniosków pracowniczych.

W aplikacji Mobilny ISOF, moduł CRM Aktywności zostanie rozbudowany o widok kalendarza.

Wszystkie zmiany są tradycyjnie udostępniane bez żadnych dodatkowych opłat klientom trybu SaaS, gdyż są wliczone w miesięczny lub roczny abonament wynajmu systemu.

Więcej informacji na stronie www.isof.pl

29 marca 2019

Jubileusz 30-lecia założenia firmy HEUTHES sp. z o.o.

HEUTHES obchodzi trzydziestolecie założenia. Firma została założona 29 marca 1989 roku i rozpoczęła działalność 1 września tego roku. Do dnia dzisiejszego stała się znanym na rynku producentem oprogramowania. Jej specjalizacją jest produkcja kompleksowych rozwiązań informatycznych dla sektora finansowego, a także zaawansowanych systemów klasy ERP. Systemy firmy pracują w banku PEKAO SA (od 1989 r.), a także w obydwu zrzeszeniach banków spółdzielczych (bank BPS SA i Grupa BPS oraz bank SGB-BANK SA i Spółdzielcza Grupa Bankowa) obejmujących 559 Banków Spółdzielczych z siecią 4444 placówek. Rozwiązania HEUTHES pracują także w DnB Bank Polska SA i Volkswagen Bank GmbH oraz w wielu firmach z sektora MSP.

Wirtualne muzeum HEUTHES

Więcej o historii firmy można przeczytać pod adresem www.isof.pl/muzeum, w wirtualnym muzeum. Prezentuje ono przedmioty wykorzystywane w trakcie rozwoju przedsiębiorstwa. Wiele z nich, zwłaszcza wśród młodszych zwiedzających przyzwyczajonych do obecnych rozwiązań, może budzić zdziwienie i zaskoczenie. Przykładem może tu być „pierwszy telefon komórkowy w HEUTHES”, Nokia Talkman 720 NMT-450, który 30 lat temu ważył około 2 kg i miał długość 28 cm.

Nazwa HEUTHES

Historia firmy sięga roku 1986, kiedy to powstała nieformalna grupa programistów pod nazwą HEUTHES The Software Group of Wojciech Grzybek. Początkowo programiści wchodzący w skład zespołu pracowali w różnych firmach, które współpracowały w tworzeniu oprogramowania. Jednak niezależnie od tego, gdzie programy powstawały, sygnowane były znakiem HEUTHES. Pierwszym produktem był system zarządzania informacją HEUTHES (grec. HEUristics THESaurus oznacza skarbiec wiedzy o niealgorytmicznych technikach rozwiązania problemów).

Pierwsza ważna data

Pierwszą ważną datą w rynkowej działalności firmy jest rok 1990, kiedy to HEUTHES wdrożył system ROR (bankowy system obsługi kont osobistych) w 43 oddziałach Pomorskiego Banku Kredytowego w Szczecinie. W następnym okresie ROR został wdrożony w dalszych 60 oddziałach, zarówno PBKS SA (Pomorski Bank Kredytowy w Szczecinie, obecnie Pekao SA), jak i innych dużych banków, takich jak PBG SA (Powszechny Bank Gospodarczy, obecnie Pekao SA) i BDK SA (Bank Depozytowo-Kredytowy, obecnie Pekao SA).

GRYFBANK - kamień milowy w historii firmy

Najdłużej działającym systemem firmy jest HEUTHES-GRYFBANK. Wdrożony został w 1992 roku i w dalszym ciągu jest obecnie używany przez kilka tysięcy pracowników PEKAO SA. Tak długi okres użytkowania wiąże się z implementacją w systemie najważniejszej technologii firmy - KOBADIBUS (ang. Knowledge Base Driven Banking System - Sterowany Bazą Wiedzy System Bankowy) dzięki której możliwe jest samodzielne definiowanie przez pracowników banku produktów bankowych wraz z zasadami działania i księgowania. Wdrażanie systemu GRYFBANK rozpoczęło się w 1992 roku i objęło PBKS SA i BDK SA. Obecnie, po skonsolidowaniu Grupy PEKAO SA firma HEUTHES jest również dostawcą oprogramowania do banku PEKAO SA.

GRYFCARD – drugi kamień milowy

Dobra współpraca z bankami zaowocowała powstaniem kolejnego rozwiązania, systemu GRYFCARD. Pozwala on m.in. na automatyzację obsługi procesów kartowych, elektroniczny obieg dokumentów między oddziałami a centralą, dostęp on-line do informacji o transakcjach kartowych i ich szczegółach. Dzięki temu umożliwia obsługę większej liczby klientów i ma bezpośredni wpływ na usprawnienie pracy i redukcję kosztów działania banku oraz bezpieczeństwo funkcjonowania kart płatniczych. Pierwsze wdrożenie systemu GRYFCARD miało miejsce w 1995 r. w banku PBKS SA. Kolejnym bankiem, który w 1998 r. wdrożył system był Bank Gospodarki Żywnościowej SA. W 1999 roku dołączył do nich Gospodarczy Bank Wielkopolski SA (obecnie SGB-BANK SA). W 2004 roku miało miejsce wdrożenie w Banku Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych SA (obecnie DnB Bank Polska SA) oraz w roku 2006 w Mazowieckim Banku Regionalnym SA (obecnie SGB-BANK SA). Wchodzący w skład GRYFCARD, system GRYFCARD/WWW po raz pierwszy został wdrożony w 2005 roku w Gospodarczym Banku Wielkopolski SA (obecnie SGB-BANK SA) oraz w kilkuset bankach zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej. W 2006 system został wdrożony w Mazowieckim Banku Regionalnym SA (obecnie SGB-BANK SA) i zrzeszonych z nim bankach spółdzielczych. Szacuje się, że GRYFCARD obsługuje obecnie około 2 milionów kart płatniczych wydanych w Polsce. Obecnie w bankach funkcjonuje 22. wersja systemu GRYFCARD. Jest ona znacznie zmodernizowana i przepisana do języka Java i środowisk Tomcat i Spring.

MULTICENTAUR PAYMENT HUB – trzeci kamień milowy

Kolejnym ważnym systemem w historii firmy jest MULTICENTAUR PAYMENT HUB. Jest to rozwiązanie, który tworzy połączenie pomiędzy wszystkimi systemami w banku. Z jednej strony integruje wiele systemów informatycznych banku takich jak: System Główny, System Księgi Głównej kont rozrachunkowych, Centrum Rozliczeń i Reklamacji, System Kartowy, Home-Banking/Corporate Banking, ERP dla zaplecza banku. Z drugiej strony łączy również systemy otoczenia bankowego, np. Elixir, EuroElixir, SORBNET, EuroSORBNET, SWIFT, Blik, PSD2. Tworzy główny „hub informacyjny” przez który wszelkie systemy w Banku wymieniają informacje i który pośredniczy w komunikacji z otoczeniem Banku i jego Klientem. W tej chwili jest to jeden z największych w Polsce systemów obejmujący niemal wszystkie obszary działalności banków, m.in.:

  • Płatności:
    • Elixir
    • EuroElixir – SEPA
    • TARGET2
    • STEP2 exchange SORBNET
    • EuroSORBNET
    • Split Payment
    • Blik
    • PSD2
  • Corporate Banking:
    • Virtual accounts
    • Direct Debits, Internal Direct Debits
    • Charging Module
    • Massive Payments
    • High Priority Payments
    • Bailiff (bailiff's payments)
    • Factoring
    • Bill Payments
    • Postal Orders
  • Księga Główna:
    • Loro/Nostro
    • kontroli płatności
    • Pooling, Overdraft
  • Operacje międzynarodowe:
    • SWIFT z Loro/Nostro Projection
    • Virtual Banking
    • Agenci i Bank of New York
    • czeki Western Union
    • czeki międzynarodowe
  • Portale Informacyjne dla Klientów Biznesowych

Protoplastą tego rozwiązania był system CENTAUR OFF-LINE, wdrożony w 1996 r., który po połączeniu z wersją ON-LINE i zmianie technologii utworzył system MULTICENTAUR PAYMENT HUB. Jego pierwsze wdrożenie, w Banku Pekao S.A. rozpoczęło się w 2001 roku. W 2006 roku miało miejsce wdrożenie w Mazowieckim Banku Regionalnym SA, w 2013 roku w banku SGB-BANK SA, a w 2017 w banku BPS SA. Jego elementy pracują także w Banku Spółdzielczym w Brodnicy i Volkswagen Bank GmbH. Najnowsza wersja systemu zawiera uruchomione kanały PSD2 i Blik, które pracują także w GRYFCARD. Największe instalacje wykonują wiele milionów operacji dziennie.

ISOF – czwarty kamień milowy

W 1999 roku HEUTHES postanowił rozwinąć działalność i przenieść swoje doświadczenie producenta systemów bankowych na rynek produktów dla przedsiębiorstw. Firma w 2000 r. wprowadziła na rynek Internetowy System Obsługi Firmy - ISOF. To system klasy ERP/CRM/DMS, który pozwala na prowadzenie firmy poprzez standardową przeglądarkę internetową, z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Dzięki temu umożliwia łatwe stworzenie zintegrowanego systemu informatycznego firmom terytorialnie rozproszonym, posiadającym oddziały, filie, magazyny czy mobilnych pracowników. Obecnie ISOF pracuje zarówno w firmach małych i średnich, jak i tych notowanych na warszawskim parkiecie papierów wartościowych. Rodzina systemów ISOF obejmuje: ISOF-ERP dla małych, średnich i dużych firm, ISOF-WORKFLOW do zarządzania obiegami dokumentów, ISOF-BIURA RACHUNKOWE dla biur rachunkowych i obsługiwanych przez nie firm oraz ISOF-START dla mikro i małych firm.

Najnowsza wersja systemu ISOF-ERP zawiera m.in. technologię blockchain, która wzmacnia kwestie bezpieczeństwa w systemach IT. System jest nieocenionym pomocnikiem dla kadry menadżerskiej we wdrożeniu nowoczesnych i wygrywających strategii biznesowych do których można zaliczyć m.in.:

  • sprzedaż relacyjną,
  • e-commerce,
  • telepracę,
  • strategiczną kartę wyników,
  • zarządzanie kosztami działań ABC/M,
  • controlling,
  • planowanie sprzedaży,
  • logistykę,
  • przemysł 4.0.

Technologie HEUTHES – piąty kamień milowy

HEUTHES stworzył własne technologie informatyczne, które wykorzystuje do budowy własnych systemów. Do najważniejszych technologii należą:

  • BALANCED-CLIENT-SERVER (od 1989 r.),
  • CLIENT-WEB-SERVER (od 1995 r.),
  • PROAPERMAN (Probabilistic Application Performance Management, od 1995 r.),
  • HDB (od 1998 r.),
  • HDB CLOUD MONITOR (od 2000 r.),
  • MODRIBUSMAN (Model Driven Business Management, od 2005 r.),
  • KOBADIBUS (Knowledge Base Driven Information System, od 2007 r.),
  • R2O (Read Only Access To Replica, od 2011 r.),
  • RTAPU (Real Time Application Upgrade, od 2011 r.),
  • UNSYSTOR (Unsymmetrical Storage, od 2011 r.),
  • HDB ADS (Attacker Detection System, od 2012 r.),
  • PROFAP (Probabilistic Failure Prediction, od 2013 r.),
  • HEURISTICS PATTERN FINDER (od 2014 r.),
  • BIFILAR-CLIENT-WEB-SERVER (od 2016 r.),
  • CADABAT (Caching Access Data Base Table, od 2017 r.),
  • VIMI (Virtual User Identity Modules Cross Integration, od 2017 r.),
  • BLOCKCHAIN SECURITY MODULE (od 2018 r.).

Firma HEUTHES od początku istnienia jest zorientowana na rozwój własnych technologii, implementowanych w systemach dla bankowości i przedsiębiorstw. W ocenie Zarządu oraz na bazie naszej pozycji rynkowej widać, że ta strategia jest słuszna. Od 1989 r. opracowaliśmy kilkanaście technologii, które budują przewagę naszych rozwiązań nad konkurencją” – powiedział Wojciech Grzybek, Prezes Zarządu HEUTHES sp. z o.o.

29 stycznia 2019

Nowa wersja CAK firmy HEUTHES

Firma HEUTHES zmodernizowała swój system HEUTHES-CAK (Centrum Autoryzacji Kluczy) do certyfikacji kluczy kryptograficznych X.509. Dzięki HEUTHES-CAK, firmy i banki mogą stworzyć swoje własne systemy generowania kluczy dla aplikacji.

Dotychczas na potrzeby certyfikacji używano w HEUTHES-CAK apletu Javy w formie wtyczki do przeglądarki. Obecnie zostało to zastąpione nowym rozwiązaniem, powstałym przy użyciu własnej technologii HEUTHES, Bifilar Client-Web-Server, które pozwala na podpisywanie dokumentów PDF i XML podpisem korporacyjnym (niekwalifikowanym) lub kwalifikowanym, a także pieczęcią cyfrową. Pozwala też na szyfrowanie plików PDF.

Technologia Bifilar Client-Web-Server została stworzona po to aby umożliwić podłączenie dowolnego urządzenia do systemu pracującego w przeglądarce internetowej i stanowi warstwę pośredniczącą pomiędzy systemami firmy a urządzeniami lokalnymi. Umożliwia w praktyce m.in. obsługę podpisów i pieczęci elektronicznych, drukarek fiskalnych, drukarek igłowych, czytników kodów kreskowych oraz szyfrowanie plików.

Proces rozbudowy systemu HEUTHES-CAK jest też powiązany z rozwojem własnej aplikacji HEUTHES - „Mobilny ISOF” na platformę Android (dostępna w Google Play, https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.heuthes.isof), która ułatwia użytkownikom generowanie kluczy i wystawianie żądań certyfikacji oraz wczytywanie certyfikatów przygotowanych przez HEUTHES-CAK na urządzeniach mobilnych.

HEUTHES-CAK umożliwia odpowiedni przebieg procesu i obieg informacji związanych z obsługą instalowania przez użytkowników Certyfikatów do pracy w aplikacji, w przeglądarce. Proces rozpoczyna nadanie uprawnień użytkownikowi do posiadania Certyfikatu. Następnie generowany jest numer PIN, który zostaje przekazany bezpiecznym kanałem użytkownikowi. Za pomocą PIN użytkownik generuje parę kluczy: publiczny i prywatny i wysyła do HEUTHES-CAK żądanie certyfikacji. Po wygenerowaniu Certyfikatu, HEUTHES-CAK odsyła użytkownikowi informację o jego gotowości do pobrania i wspiera go w trakcie instalacji. Po wygaśnięciu ważności certyfikatu, proces recertyfikacji przebiega w podobny sposób.

Zabezpieczenie internetowych systemów informatycznych dzięki aplikacji HEUTHES-CAK jest najlepszą obroną w dzisiejszych czasach ataków cybernetycznych na systemy komputerowe” - powiedział Wojciech Grzybek, Prezes Zarządu HEUTHES sp. z o.o.

7 stycznia 2019

Podniesienie bezpieczeństwa i przyspieszenie systemów HEUTHES dzięki wdrożeniu technologii TLS 1.3

Firma HEUTHES wdrożyła, na potrzeby wszystkich swoich systemów pracujących w przeglądarkach internetowych dzięki technologii Client-Web-Server, obsługę protokołu TLS 1.3, który jest w tej chwili wykorzystywany przez najnowsze przeglądarki, Chrome od wersji 71. i Firefox od 64.

Testy nowego rozwiązania TLS 1.3 w systemie ISOF-ERP wykazały znaczne przyspieszenie interakcyjności systemów. Firma liczy też na podobne korzyści implementując tą technologię, w dalszej kolejności, w rozwiązaniach bankowych.

TLS 1.3 jako nowy standard zabezpieczeń w Internecie, zdaniem ekspertów, znacznie podnosi poziom bezpieczeństwa. Osiąga to poprzez wykluczenie starych i nieefektywnych algorytmów kryptograficznych i wprowadzenie nowych, silniejszych, odpornych m.in. na Forward Secrecy (pisaliśmy o tym w newsie z 4.9.2013). Uproszczono też nawiązywanie i kontynuowanie transmisji danych pomiędzy przeglądarką a serwerem WWW co wpłynęło na przyspieszenie interfejsu użytkownika.

Każdy użytkownik systemów HEUTHES może przekonać się samodzielnie o przyspieszeniu pracy, gdyż wszystkie aplikacje firmy w technologii Client-Web-Server, zarówno dla firm, jak i dla bankowości, mają wbudowany zestaw testów wydajności pracy stacji roboczej w chmurze. Obejmują one testy szybkości sieci – połączenia TCP/IP, szybkości połączenia z serwerem aplikacyjnym HDB, wydajności zestawu komputer z przeglądarką oraz sprawności i jakości komunikacji przeglądarki w przypadku dużej ilości niewielkich plików. Ten ostatni test jest czuły na zastosowanie protokołu HTTP/2 zaimplementowanego w rozwiązaniach HEUTHES już w 2016 r. (pisaliśmy o tym w newsie z 24.6.2016 r.).

Nowe rozwiązanie zostało włączone wraz z wdrożeniem wersji 5.0 serwera aplikacyjnego HDB, który z językiem programowania HDB stanowi podstawę systemów firmy. W najnowszym HDB wprowadzono także środowisko Java 11 i nową wersję technologii Bifilar Client-Web-Server.

W systemie ISOF-ERP nowa funkcjonalność znalazła się z początkiem 2019 r. na serwerze demonstracyjnym https://demo.isof.pl, a do wersji produkcyjnej trafi ona wraz z nową wersją 19.0.4 systemu ISOF-ERP w I kw. 2019 r.

4 stycznia 2019

Wzrost o około 30% sprzedaży systemów i usług informatycznych HEUTHES w 2018 r. – wstępne podsumowanie

Firma HEUTHES wstępnie podsumowała wyniki finansowe za 2018 rok jeszcze przed badaniem bilansu przeprowadzanym corocznie przez niezależną firmę audytorską. Firma zanotowała dodatni wynik finansowy, a całkowite przychody ze sprzedaży rozwiązań informatycznych w 2018 wzrosły o około 30% w porównaniu z rokiem poprzednim.

W 2018 roku pozyskaliśmy wielu nowych klientów zarówno z sektora bankowego, jak i przedsiębiorstw. Dla sektora bankowego opracowaliśmy wiele nowych rozwiązań, w tym integrację Blik i PSD2 z MULTICENTAUR Payment Hub. HEUTHES wchodzi w rok 30-lecia działalności na rynku, z wypełnionym portfelem zamówień na cały 2019 rok na poziomie podobnym do tegorocznego. Kondycja finansowa firmy jest bardzo dobra i niezmiennie stabilna od założenia w 1989 roku i przewidywalna w dłuższym czasie. W 2018 roku skorzystaliśmy z ulgi na badania i rozwój za rok 2017, która pozwoliła na zwiększenie zatrudnienia i przyczyniła się do osiągnięcia dużo lepszej sprzedaży w 2018 r. Ulga za 2018 rok będzie dwukrotnie większa i mamy nadzieję, że będzie istotnym impulsem rozwojowym w 2019 roku. Cieszymy się też z wprowadzenia w Polsce od 2019 r. ulgi podatkowej Innovation Box (IP Box), która jest przewidywana dla firm takich jak HEUTHES. Jej skutki HEUTHES odczuje dopiero w 2020 roku” - powiedział Wojciech Grzybek, Prezes Zarządu.

Ostateczne dane finansowe zostaną udostępnione przez HEUTHES w KRS w pierwszej połowie 2019 r., po badaniu bilansu przez niezależną firmę audytorską, która została wybrana przez Walne Zgromadzenie na lata 2018-2019. Pomimo tego, iż badanie takie nie jest wymuszone przepisami prawa, charakter działalności HEUTHES, producenta systemów informatycznych dla sektora bankowego i przedsiębiorstw, obliguje firmę do stosowania podwyższonych standardów sprawozdawczości księgowej.

Systemy HEUTHES pracują obecnie w banku PEKAO S.A. (od 1989 r.), a także w obydwu zrzeszeniach banków spółdzielczych obejmujących 559 Banków Spółdzielczych z siecią 4444 placówek. Dwa zrzeszenia tworzą w Polsce bank BPS S.A. i Grupa BPS (ponad 350 Banków Spółdzielczych) oraz bank SGB-BANK S.A. i Spółdzielcza Grupa Bankowa (ponad 200 Banków Spółdzielczych). Rozwiązania firmy pracują także w DnB Bank Polska S.A. i Volkswagen Bank GmbH oraz w wielu firmach z sektora MSP.

HEUTHES w 2018 roku stale prowadził prace badawczo-rozwojowe i wdrażał kolejne rozwiązania, które przyczyniają się do zwiększenia komfortu pracy użytkowników systemów chmurowych. Dzięki temu systemy firmy HEUTHES stale absorbują najnowsze technologie informatyczne, takie jak np. Blockchain.

Prace rozwojowe firmy w zakresie podniesienia wydajności koncentrowały się m.in. na wdrożeniu nowej wersji 5.0 serwera aplikacyjnego HDB, który wraz z językiem programowania HDB stanowi podstawę wszystkich systemów firmy w technologii Client-Web-Server i pracujących w przeglądarkach internetowych. W najnowszym HDB wprowadzono środowisko Java 11 i nową wersję technologii Bifilar Client-Web-Server, a także obsługę protokołu TLS 1.3, który jest w tej chwili obsługiwany przez najnowsze wersje przeglądarek Chrome i Firefox.

HEUTHES rozbudował także swój ośrodek Data Center, gdzie udostępnił nową platformę sprzętową dla serwerów chmurowego systemu ISOF. W porównaniu do poprzednio stosowanych, po raz pierwszy we wszystkich serwerach pojawiły się dedykowane dla centrów danych dyski SSD z interfejsem SAS 12G, co przyczyniło się do znacznego przyspieszenia przetwarzania danych w ISOF. Jednocześnie wymieniono na nowe kontrolery RAID i zoptymalizowano oprogramowanie dopasowując je do nowej platformy. Do przyspieszenia inwestycji w to nowe rozwiązanie sprzętowe skłoniła firmę HEUTHES rosnąca liczba użytkowników.

Najnowszym osiągnięciem jest wdrożenie własnej technologii HEUTHES Blockchain Security Module. ISOF-ERP został tym samym pierwszym na rynku systemem dla firm i banków z technologią Blockchain. Ponadto w systemie ISOF wprowadzono między innymi obsługę geolokalizacji, rozbudowę zagadnień e-commerce, w tym integrację z popularnymi sklepami internetowymi IdoSell Shop oraz Shoper, a także tablice Kanban, płatności Split Payment i wsparcie zagadnień RODO.

W Google Play udostępniono nową aplikację Mobilny ISOF, która służy do uruchomienia systemu ISOF-ERP na urządzeniach mobilnych z Androidem oraz do instalowania certyfikatu cyfrowego umożliwiającego dostęp do komercyjnej wersji systemu.

W 2018 roku rozpoczęła także prace, powołana przez Zarząd firmy HEUTHES 8-osobowa Rada Naukowa. W skład Rady wchodzą osoby ze stopniem naukowym doktora, doktora habilitowanego, tytułem naukowym profesora oraz absolwenci studiów podyplomowych Master of Business Administration.

W ramach rozwiązań bankowych firma prowadziła intensywne prace badawczo-rozwojowe w zakresie umożliwienia bankom obsługi dyrektywy PSD2, płatności BLIK i technologii Blockchain. HEUTHES wprowadził także, na rynek rozwiązań bankowych, nowy system MULTICENTAUR-DMS. Dzięki niemu banki i inne firmy z branży finansowej mogą zdecydowanie ograniczyć wytwarzanie dokumentacji papierowej w obszarze współpracy z klientem, obsługi wewnętrznych procedur związanych z własną działalnością, a także w zakresie związanym z systemami księgowymi i powstającymi przy ich obsłudze potwierdzeniami, wydrukami i raportami. System ten został zintegrowany z technologią Blockchain, która zapewnia tzw. trwałość zapisu (nośnik trwały), a także nienaruszalność treści i niezaprzeczalność pochodzenia.

Jesteśmy zadowoleni z osiągnięć biznesowych i badawczo-rozwojowych w 2018 r. Na 2019 rok HEUTHES zaplanował jeszcze większą dynamikę w obszarze badań i rozwoju uwzględniając ulgę podatkową Innovation Box” - powiedział Wojciech Grzybek, Prezes Zarządu.

Zobacz archiwum wiadomości:
od 07.2021   01-06.2021   07-12.2020   01-06.2020   07-12.2019   01-06.2019   07-12.2018   01-06.2018   07-12.2017   01-06.2017   07-12.2016   01-06.2016   07-12.2015   01-06.2015   07-12.2014   01-06.2014   07-12.2013   01-06.2013   07-12.2012   01-06.2012   07-12.2011   01-06.2011   07-12.2010   01-06.2010   07-12.2009   01-06.2009   07-12.2008   01-06.2008   07-12.2007   01-06.2007   07-12.2006   01-06.2006   07-12.2005   01-06.2005   2004   2003  


Zapytaj o więcej szczegółów! Wyślij zapytanie ›