Zobacz archiwum wiadomości:
od 07.2021   01-06.2021   07-12.2020   01-06.2020   07-12.2019   01-06.2019   07-12.2018   01-06.2018   07-12.2017   01-06.2017   07-12.2016   01-06.2016   07-12.2015   01-06.2015   07-12.2014   01-06.2014   07-12.2013   01-06.2013   07-12.2012   01-06.2012   07-12.2011   01-06.2011   07-12.2010   01-06.2010   07-12.2009   01-06.2009   07-12.2008   01-06.2008   07-12.2007   01-06.2007   07-12.2006   01-06.2006   07-12.2005   01-06.2005   2004   2003  

24 grudnia 2020

Życzenia Świąteczne

16 grudnia 2020

Współpraca systemu ISOF z terminalami płatniczymi

Terminale płatnicze to urządzenia, za pomocą których codziennie, od kilkudziesięciu już lat na całym świecie odbywają się miliony transakcji płatniczych, w sposób bezgotówkowy. Taka forma płatności umożliwia funkcjonowanie milionów firm i sklepów, w tym nawet najmniejszych punktów handlowych czy usługowych. Terminale to również bezpieczne i błyskawicznie działające nowoczesne narzędzia elektroniczne, bez których trudno sobie dziś wyobrazić prowadzenie jakiegokolwiek biznesu.

Szczególnie obecnie, podczas pandemii, znacznie wzrosła ilość transakcji bezgotówkowych. Firma HEUTHES rozbudowała system ISOF tak, aby komunikował się z terminalami płatniczymi. Jest to możliwe dzięki modułowi ISOF-BIFILAR. To kolejna nowa funkcjonalność, nad którą pracował HEUTHES w ostatnim czasie. Teraz, wraz z innymi czynnościami wykonywanymi w ISOF-ie , płynnie i szybko można skorzystać z połączenia się z terminalem. Polega to na tym, że po zalogowaniu się do systemu ISOF dodajemy płatność na terminalu. Wysyłamy kwotę, która ma być zapłacona i odbieramy potwierdzenie z terminala płatniczego. Możliwe jest też skorzystanie z funkcji BLIK i DDC (płatność w walucie karty płatniczej/kredytowej), które są wbudowane w terminal płatniczy. System ISOF obsługuje stacjonarne (instalowane na miejscu w sklepie) jak i mobilne (przenośne, bezprzewodowe) terminale płatnicze.

Nowa funkcjonalność pojawi się w produkcyjnej wersji systemu ISOF w pierwszym kwartale 2021 roku.

15 grudnia 2020

Firma HEUTHES rozbudowuje możliwości druku etykiet w systemie ISOF

Drukowanie etykiet będzie możliwe na zwykłej drukarce biurowej jak również na specjalnych drukarkach do etykiet tzw. etykieciarkach.

Etykiety, niezależnie od rodzaju, to ważny element każdego systemu ERP. Dzięki wydrukowanym etykietom przekazywane są informacje dotyczące nie tylko towaru, który jest sprzedawany, ale także wytworzonego produktu lub logistyki z nim związanej (etykiety do listów przewozowych). Przygotowanie etykiety, dzięki specjalnym modułom, które są częścią systemu ERP, jest ogromnym ułatwieniem dla osób przygotowujących codziennie setki takich wydruków.

Firma HEUTHES, rozbudowując swój system ISOF-ERP, stworzyła moduł zaawansowanej obsługi formularzy (CRM Formularze), który w połączeniu z szablonami tworzonymi w edytorze Libre Office, daje ogromne możliwości do wykorzystania przy tworzeniu nawet najbardziej złożonych etykiet z kodami kreskowymi i złożoną grafiką.

Formularze definiowane w systemie ISOF mogą pobierać dane z różnych modułów np. Sprzedaży, Zakupów, Zamówień od klienta, Zamówień do dostawców,z każdego Magazynu, Logistyki, Produkcji, Płac ale także bezpośrednio z kartoteki Towarów czy Kontrahentów.

Dane pobierane z każdego z modułów np. z modułu Magazyn z dokumentu PZ (Przyjęcie Zewnętrzne), są bardzo szczegółowe, ponieważ dotyczą zarówno informacji z nagłówka dokumentu (nr. dokumentu, data wystawienia, data dostawy, pełne dane adresowe nabywcy i sprzedawcy, itd.) jak i szczegółowe dane pozycji dokumentu (nazwa, kod katalogowy, kod kreskowy, numery seryjne, ceny, itd.). Każdy formularz można, w miarę potrzeb, uzupełnić o pola definiowane przez użytkownika np. pole tekstowe, pole liczbowe, pole kwoty pieniężnej, daty i czasu itd.

Dla zdefiniowanego formularza można przygotować indywidualny szablon wydruku. Szablon jest łatwo edytowalny w edytorze tekstowym, co umożliwia, każdej chwili, korektę wyglądu wydruku formularza.

Przykładem urządzenia, które będzie mogło być wykorzystane do druku etykiet jest drukarka biurowa firmy Honeywell Model PC42t . Model ten to lekka, niezawodna i łatwa w użyciu drukarka. Została stworzona do drukowania do 1000 etykiet dziennie. Urządzenie może drukować na etykietach, przywieszkach i nośnikach ciągłych (paragony, nośniki z podkładem). Urządzenie wykonuje zarówno bezpośredni druk termiczny, jak i na nośnikach termotransferowych. Aby użyć nośników termotransferowych, potrzebna jest termotransferowa kalka.

Prowadzone prace badawczo-rozwojowe przełożą się na rozwój modułu CRM Formularze o wymagane oczekiwania związane z wydrukiem etykiet. Spodziewamy się udostępnienia funkcjonalności klientom w pierwszym kwartale 2021.

11 grudnia 2020

Powstaje nowa wersja Bifilar 6.1

BIFILAR CLIENT-WEB-SERVER to autorska technologia firmy HEUTHES będąca warstwą pośredniczącą pomiędzy systemami firmy, a urządzeniami lokalnymi. Jest ona wykorzystywana m.in. przy obsłudze certyfikatów dostępowych ISOF, podpisów elektronicznych kwalifikowanych i niekwalifikowanych, drukarek fiskalnych, tekstowych drukarek igłowych, czytników kodów kreskowych oraz szyfrowaniu plików. Firma cały czas pracuje nad ulepszaniem tej technologii czego przykładem jest jej powstająca nowa wersja 6.1.

Rozbudowywana wersja Bifilar 6.1 to nowe funkcjonalności, do których należą:

  • możliwość wykonania podpisów XAdES (kwalifikowany podpis elektroniczny), typu enveloping, enveloped i detached,
  • opcjonalne dodanie znaku wodnego (czyli doklejenie do strony obrazka z jakąś zdefiniowaną wartością przezroczystości) w trakcie podpisu,
  • odczyt informacji o certyfikacie pkcs11 lub pliku pkcs12,
  • certyfikacja z użyciem tokena PKCS#11: zapis klucza na tokenie,
  • 'Bifilar zdalny', czyli dostęp do niektórych funkcjonalności na instancji Bifilara uruchomionej na innej maszynie niż lokalna,
  • obsługa wielu urządzeń kryptograficznych jednocześnie.

Dzięki technologii Bifilar możliwe są sprzęgi systemu ISOF z zewnętrznymi urządzeniami takimi jak drukarki fiskalne. W wersji Bifilar 6.1 drukarki te zostaną przystosowane do pracy w trybie on-line. Przykładem jest drukarka POSNET THERMAL XL2 Online. To urządzenie o wszechstronnym zastosowaniu, które sprawdzi się w każdym rodzaju działalności. Drukarka dostępna jest z dwoma rodzajami mechanizmu drukującego: 80 mm i 57 mm. Poprawiono tez biblioteki komunikacji drukarek w trybie USB.

Obecnie HEUTHES intensywnie testuje z wybranymi klientami wersję Bifilar 6.1 (beta 8). Jeszcze przed końcem roku przewidujemy udostępnienie wersji produkcyjnej wszystkim klientom.

10 grudnia 2020

HEUTHES wspiera Stowarzyszenie Amazonek „Agata”

Szczecińskie Stowarzyszenie Amazonek Agata to największe liczebnie Stowarzyszenie osób po przebytej chorobie. Jest to organizacja pozarządowa powołana do życia w czerwcu 1993 roku z inicjatywy kobiet dotkniętych chorobą nowotworową piersi.

W szeregach szczecińskiego stowarzyszenia jest już ponad 200 pań, które wygrały walkę z rakiem piersi. Członkinie oprócz podstawowej rehabilitacji fizycznej i psychicznej znajdują również w Stowarzyszeniu wsparcie ze strony koleżanek i możliwość dalszego samorozwoju. Cel stowarzyszenia to pomoc pacjentkom, które walczą z rakiem. Amazonki starają się również przypominać zdrowym kobietom o profilaktycznych badaniach, bo tylko one dają szansę na wykrycie nowotworu we wczesnym etapie rozwoju, a co za tym idzie dają szanse na powrót do zdrowia.

Ze względu na pandemię koronawirusa szczecińskie Amazonki organizują co prawda mniej szkoleń czy spotkań, jednakże nieprzerwanie trwa, w różnych formach, wzajemne wspieranie i pomoc, które w obecnych, wyjątkowych okolicznościach powinny być bardziej intensywne i skuteczne.

W ramach działalności charytatywnej firma HEUTHES sukcesywnie pomaga Stowarzyszeniu AGATA od 2000 roku. I jako firma świadoma społecznej odpowiedzialności biznesu wspiera to prężnie działające i budzące podziw Stowarzyszenie Amazonek, przekazując środki finansowe na jego statutową działalność, również w dobie światowej epidemii. Pamiętamy, że osoby dotknięte chorobą nowotworową powinny być otoczone szczególną opieką w tym czasie, a do tego niezbędne jest także finansowe wsparcie.

"Gratulujemy Stowarzyszeniu „AGATA” 27-letniej działalności na rzecz kobiet, które znalazły się w wyjątkowo trudnej sytuacji życiowej. Życzymy wielu kolejnych sukcesów w prowadzeniu tak ważnego przedsięwzięcia. Obiecujemy, że będziemy nadal dokładać swoją skromną cegiełkę do szlachetnej idei stowarzyszenia.” – powiedział Wojciech Grzybek, Prezes Zarządu HEUTHES.

10 grudnia 2020

Nowy ranking IT@BANK 2020 – HEUTHES znacząco poprawia pozycje we wszystkich podrankingach

Jak co roku, Miesięcznik Finansowy BANK zorganizował konferencję połączoną z ogłoszeniem rankingu firm informatycznych IT@Bank. W tym roku odbyła się 15 edycja tego rankingu.

Aby uczestniczyć w najnowszej edycji raportu IT@BANK każda z firm technologicznych przesłała wypełnione ankiety zawierające informacje, na podstawie których zostały obliczone poszczególne wskaźniki.

W ostatniej edycji rankingu firm IT pracujących na potrzeby sektora finansowego firma HEUTHES została ujęta w 5 kategoriach:

Nazwa rankingu Miejsce
Ranking główny 22
Sektor dostawców dla Banków Spółdzielczych 8
Sektor finansowy 18
Firmy z najwyższym potencjałem rozwoju 37
Efektywność 8

W rankingu udział wzięło 45 podmiotów, a porównując z rokiem ubiegłym firma HEUTHES we wszystkich podrankingach przesunęła się o kilka pozycji w górę.

HEUTHES corocznie plasuje się na wysokich pozycjach w poszczególnych zestawieniach IT@BANK. Miejsca zajmowane przez HEUTHES w rankingach za poprzednie lata są wynikiem rozwijanej konsekwentnie od 1989 r., przyjętej przez Zarząd spółki strategii rozwoju systemów informatycznych dla sektora finansowego, w oparciu o własne, wysoko zaawansowane technologie. Oczywiście ranking jest tylko oceną przybliżoną i nie zawsze dokładnie odzwierciedla rzeczywisty obraz sytuacji. I choć nasz potencjał rozwojowy podwyższył się o kilkanaście pozycji od roku poprzedniego (pomimo epidemii pracowaliśmy na pełnych obrotach) to jednak uważamy, iż jest on nieco zaniżony, jako że sprzedaż w roku 2020 wzrośnie prawdopodobnie o 20%. Cieszy nas natomiast, że od wielu lat utrzymujemy się w ekstraklasie firm branży IT. Jest to zapewne efekt naszej ponad 30 letniej już działalności oraz pracy wysokiej klasy specjalistów.” - powiedział Wojciech Grzybek, Prezes Zarządu HEUTHES Sp z o.o.

Do najważniejszych, autorskich technologii należą KOBADIBUS, RTAPU, Client-Web-Server, HDB, CADABAT, VIMI, Blockchain Security Module, Proaperman, R2O, HEURISTICS PATTERN FINDER, BIFILAR.

Główne systemy informatyczne firmy to MULTICENTAUR PAYMENT HUB, GRYFCARD, GRYFBANK, ISOF-WORKFLOW oraz ISOF-ERP.

Systemy firmy pracują w Banku PEKAO SA (od 1989 r.), a także w obydwu Zrzeszeniach Banków Spółdzielczych (Bank BPS SA i Grupa BPS oraz bank SGB-BANK SA i Spółdzielcza Grupa Bankowa) obejmujących 559 Banków Spółdzielczych z siecią 4444 placówek. Rozwiązania HEUTHES pracują także w DnB Bank Polska SA, Volkswagen Bank GmbH oraz w wielu firmach z sektora MSP.

10 listopada 2020

Mobilny ISOF na platformie Samsung DEX udostępniony

Zgodnie z zapowiedziami (informowaliśmy o tym w newsie z dnia 25.09.2020) firma HEUTHES udostępniła w Google Play nową wersje aplikacji Mobilny ISOF. Aktualizacja obejmuje drobne poprawki oraz obsługę trybu Samsung DEX. Umożliwia on przełączenie się z pracy na smartfonie/tablecie z obsługą ekranu dotykowego na pracę z oknami przy pomocy myszki i klawiatury jak w PC.

Dzięki temu, kolejnemu już uzupełnieniu, w łatwy sposób można zastąpić PC lub notebook, mniejszym urządzeniem, np. tabletem lub smartfonem bez utraty komfortu pracy.

W ten sposób menadżerowie i pracownicy firm są bardziej mobilni, mogą pracować poza biurem równie efektywnie, mając wszystkie procesy pod kontrolą w jednym niewielkim urządzeniu, zawsze przy sobie.

Mobilny ISOF może być uruchomiony z pełną wersją systemu ISOF. HEUTHES pracuje nad tym aby udostępnić tą aplikację również dla użytkowników ISOF-START i w planowanej przyszłości wersji ISOF E-START. Może również być używany w naszych portalach: Serwisowym, Dokumentowym i Zamówieniowym.

Po uruchomieniu aplikacji Mobilny ISOF można:

  • wypełnić formularz aby uzyskać dostęp do wersji demonstracyjnej systemu ISOF (opcja Zarejestruj DEMO w menu),
  • uruchomić system ISOF - Państwa wersję komercyjną lub demonstracyjną (opcja Uruchom ISOF w menu lub na pulpicie aplikacji),
  • zainstalować certyfikat niezbędny do pracy w wersji komercyjnej systemu ISOF (opcja Menadżer certyfikatu w menu).

Aplikacja Mobilny ISOF odczytuje parametry smartfonów lub tabletów i dopasowuje interfejs systemu do stosunkowo niewielkiego ekranu tych urządzeń i obsługi dotykowej. Poruszanie się po modułach systemu następuje z wykorzystaniem ikon na pulpicie głównym oraz za pomocą menu mobilnego uruchamianego poprzez tzw. „hamburger” (trzy poziome kreski ustawione blisko siebie).

CRM Aktywności w wersji mobilnej umożliwia podgląd, edycję i dodawanie nowej Aktywności, wyświetlanie Aktywności w postaci listy, z zaawansowanym filtrem wyszukiwania, obsługą notatek oraz możliwością wywoływania połączenia telefonicznego do kontrahenta powiązanego z wybraną Aktywnością, również w trybie telekonferencji. Wybór powiązanego z Aktywnością kontrahenta następuje przy wykorzystaniu mechanizmu autosugestii z automatycznym wyborem. Szablony filtrów zapisują ulubione ustawienia generowanej listy.

W pozostałych modułach systemu, w ramach dostosowania do pracy na urządzeniach mobilnych, funkcjonują m.in. dedykowane paski narzędziowe oraz filtry.

Moduły CRM Aktywności i Zamówienia od klienta na smartfonie mogą stanowić podstawowy zestaw funkcji ISOF-ERP wykorzystywanych w praktyce przez sprzedawców i przedstawicieli handlowych ułatwiając prowadzenie tzw. presellingu i vansellingu.

ISOF-ERP to zaawansowany systemem zapewniający pełną obsługę małych, średnich i dużych firm. Wspiera wszystkie potrzeby i obszary biznesowe przedsiębiorstw tj.: Zamówienia, Sprzedaż, Magazyn, CRM, DMS, Księgowość, Produkcję, Logistykę, Portale B2B i wiele innych.

1 października 2020

Zdalny podpis kwalifikowany

Firma HEUTHES dostrzega problem ze stosowaniem podpisu kwalifikowanego na urządzeniach mobilnych. Dlatego prowadzimy zaawansowane badania i rozwój zmierzający do poprawy tej sytuacji.

Firmy wprowadzające podpis cyfrowy po macoszemu traktują urządzenia mobilne, które obecnie stają się dominującym urządzeniem w wielu firmach. Widać to na przykład w aplikacjach bankowych, w których banki stosują alternatywne sposoby weryfikacji tożsamości takie jak MojeID firmy KIR czy też ePuap w administracji rządowej. Jednak dla aplikacji ERP czy też DMS, gdzie istnieje potrzeba weryfikacji tożsamości i niezaprzeczalności dokumentów takich jak umowy, oferty itp., co znacznie się nasiliło w aktualnie panujących okolicznościach pandemicznych, nie byłoby rozwiązaniem praktycznym.

Dostawcy podpisu kwalifikowanego proponują podpis w tzw. chmurze, ale traci on walory kryptograficzne (coś wiedzieć i coś mieć), przez co wydaje się niezbyt bezpieczny. Optymalnie byłoby gdyby można było podłączyć klucz kryptograficzny wprost do smartfona poprzez łącze USB. Niestety, dostawcy nie dostarczają odpowiednich bibliotek na platformę Android. Warto wiedzieć, że takie rozwiązanie funkcjonuje już np. w Estonii i ma charakter Open Source.

Konstatując to co powyżej, HEUTHES spróbował zbudować prototypowe urządzenie w oparciu o mały komputer z systemem Linux, do którego podłącza się klucz kryptograficzny do podpisu. Takie urządzenie można skonfigurować tak, żeby było widziane przez aplikację Mobilny ISOF, która służy do obsługi systemu ISOF na Androidzie (w sieci WiFi).

Nie jest to rozwiązanie zbyt wygodne, ale umożliwia kwalifikowany podpis elektroniczny w systemie zarządzania dokumentami na serwerze ISOF z użyciem programu HEUTHES-BIFILAR.

Urządzenie jest na razie prototypem, który posłuży do zbadania użyteczności rozwiązania. Na chwilę obecną prototyp ten nie jest wykorzystywany jeszcze do celów komercyjnych.

30 września 2020

Rozbudowa infrastruktury sprzętowej w HEUTHES

W związku ze zwiększonym zapotrzebowaniem ze strony naszych klientów, w ostatnim czasie, firma HEUTHES rozbudowała łącze internetowe powiększając przepustowość 3,5 raza w Data Center w Warszawie dla klientów ISOF. Natomiast w Szczecinie rozbudowana została infrastruktura dzięki przejściu na sieć 10G Ethernet. W ten sposób unowocześniono wszystkie serwery. Rozbudowano też znacznie serwery odpowiadające za backup danych również dla klientów ISOF. Równolegle nastąpiła modernizacja chłodzenia szaf serwerowych.

Rozbudowa infrastruktury sprzętowej polepszy responsywność systemu ISOF, jest także odpowiedzą firmy HEUTHES na przedłużającą się pracę w trybie zdalnym.

28 września 2020

Nowy sprzęg systemu ISOF z platformą Allegro

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom oraz chcąc ułatwić klientom obsługę sprzedaży, firma HEUTHES uprościła sposób integracji serwisu Allegro z systemem ISOF.

Proces podpinania kont Allegro jest teraz przejrzysty i wszystkie operacje wykonuje się bezproblemowo. Wprowadzono również szereg ulepszeń dotyczących zarządzania ofertami (aukcjami) Allegro, wprost z panelu systemu ISOF. Od teraz, bezpośrednio z systemu ISOF, można zobaczyć podgląd wybranej oferty, zmienić jej cenę na konkretną wartość lub o dany procent w górę albo w dół. Można również kończyć oraz wznawiać oferty. Wdrożony został także podgląd logu zdarzeń wykonanych operacji podczas synchronizacji między systemem ISOF i platformą Allegro. Dzięki temu dokładnie można prześledzić czy procesy zostały prawidłowo wykonane.

Zintegrowanie Allegro z systemem ISOF to dostosowanie biznesu do aktualnych wymogów rynku, dlatego integracja systemu ISOF z platformą aukcyjną będzie wciąż rozbudowywana o nowe funkcjonalności, które uproszczą cały proces obsługi sprzedaży.

Przykład integracji ISOF z kontem w Allegro® przedstawiono na filmie Integracja ISOF z Allegro®:

Przykład zarządzana ofertami Allegro® oraz wykorzystanie modułu i narzędzi przedstawiono na filmie Zarządzanie ofertami Allegro®:

25 września 2020

Mobilny ISOF na platformie Samsung DEX

Firma HEUTHES przeprowadziła testy pracy z systemem ISOF na najnowszym sprzęcie firmy Samsung - telefonie Note 20 Ultra z wykorzystaniem funkcji DEX.

Funkcja DEX w systemie Android powstała dla przekształcenia smartfona lub tabletu w notebook. Po dołączeniu klawiatury i myszki (przez Bluetooth) i ewentualnie monitora (przez USB lub HDMI) uzyskuje się komputer pracujący z wieloma okienkami.

Żeby usprawnić pracę z systemem ISOF na smartfonach i tabletach, HEUTHES stworzył aplikację Mobilny ISOF. Po wejściu do systemu ISOF ze smartfona/tabletu wygląd systemu dopasowuje się automatycznie do małych dotykowych ekranów i obsługi palcem.

HEUTHES rozbudował obecnie swój program o współpracę z trybem pracy Samsung DEX. Umożliwia ona przełączenie się z pracy na smartfonie/tablecie z obsługą ekranu dotykowego na pracę z oknami przy pomocy myszki i klawiatury jak w PC.

Dzięki temu, kolejnemu już uzupełnieniu, w łatwy sposób można zastąpić PC lub notebook, mniejszym urządzeniem, np. tabletem lub smartfonem bez utraty komfortu pracy.

W ten sposób menadżerowie i pracownicy firm są bardziej mobilni, mogą pracować poza biurem równie efektywnie, mając wszystkie procesy pod kontrolą w jednym niewielkim urządzeniu, zawsze przy sobie.

Nowa funkcjonalność zostanie udostępniona w Google Play na początku czwartego kwartału 2020.

Obecnie firma HEUTHES prowadzi dodatkowe prace badawcze nad usprawnieniem podpisu cyfrowego na urządzeniach mobilnych w systemie ISOF.

24 września 2020

Nowy podpis cyfrowy XadES w ISOF

HEUTHES, w ślad za zmianami w standardach na światowym rynku informatycznym, wprowadza do swojego systemu dla firm najnowsze rozwiązania technologiczne.

Ostatnią nowością, ułatwiającą pracę kontrahentom i użytkownikom systemów HEUTHES, jest nowy format podpisu cyfrowego XadES wprowadzony do systemu ISOF.

XadES (XML Advanced Electronic Signatures) to format kwalifikowanego podpisu elektronicznego, promowany jest przez Unię Europejską, a w Polsce przez MSWiA.

Zmiana polega na tym, że do elektronicznego systemu zarządzania dokumentami – DMS, została dodana możliwość wykonania podpisu zgodnego z XadES: podpis otoczony (tylko dla dokumentów XML) oraz podpis otaczający (dla dowolnego pliku).

Firma HEUTHES wprowadziła też opcję sprawdzenia integralności podpisu i dokumentu, czy nie został zmieniony lub uszkodzony. Możliwe jest też wyświetlenie zawartego w kopercie XadES pliku, o ile w systemie operacyjnym lub przeglądarce jest to możliwe.

Funkcjonalność trafi do systemów produkcyjnych w czwartym kwartale 2020.

Przykład podpisywania dokumentów w systemie ISOF i konfiguracji poszczególnych ustawień z tym związanych został zaprezentowany na filmie Podpisywanie dokumentów w ISOF:

23 września 2020

Firma HEUTHES podpisała list intencyjny o współpracy przy dalszym rozwoju BS API z Bankami Zrzeszającymi Banki Spółdzielcze – SGB-Bank S.A. i BPS S.A. oraz z firmami informatycznymi i izbami gospodarczymi

22 września 2020 roku nastąpiło podpisanie listu intencyjnego mającego na celu rozwój projektu BS API.

HEUTHES włączył się do projektu BS-API wnosząc pomysł i realizację tego standardu na wzór PolishAPI w systemie PSD2 przy użyciu swoich zaawansowanych technologii informatycznych i metodologi testowania i wdrażania systemów bankowych.

Dzięki BS API powstała nowatorska aplikacja mobilna, która umożliwia użytkownikom banków, po bezpiecznym zalogowaniu się z wykorzystaniem biometrii, dostęp do rachunku, historii transakcji, wykonywanie przelewów i płatności mobilnych, dodawanie i zarządzanie kartami w ramach płatności mobilnych BLIK, portfeli cyfrowych (Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay) oraz w sklepach internetowych, a także subskrypcjami i „push provisioning” dla kart Visa i Mastercard. To ostatnie, dzięki sprzęgom HEUTHES do organizacji kartowych, zostało zrealizowane w SGB jako pierwszym banku europejskim.

Sygnatariusze Listu pozytywnie oceniając dotychczasową współpracę przy wspólnie realizowanym projekcie BS API, zgodnie deklarują gotowość do rozwoju BS API o kolejne funkcje, bardzo istotne w obecnych czasach dla banków, przeznaczone dla rozwoju zdalnych usług bankowych. Na koniec potwierdzają, że rozwój i współpraca powinna odbywać się między innymi w ramach ducha open bankingu oraz wymiany danych, w tym także za pośrednictwem platformy BS API.

Platforma BS API ma na celu uproszczenie i przyspieszenie obsługi klientów korzystających z bankowości mobilnej w bankach spółdzielczych, które przystąpiły do projektu. W perspektywie powinna przyczynić się do wzrostu konkurencyjności BS i obniżenia kosztów.

Inicjatorem tych działań była Rada Konsultacyjna Sektora Bankowości Spółdzielczej, której w bieżącym roku przewodniczy Związek Banków Polskich.

Bezpośrednią przyczyną do podpisania listu intencyjnego była dobra ocena dotychczasowej współpracy przy projekcie BS API oraz wyzwania technologiczne, przed którymi staje sektor bankowości spółdzielczej wobec wymagań regulacyjnych i biznesowych.

Sygnatariuszom listu przyświecał cel, którym jest lepsze wykorzystanie technologii mające obniżyć koszty i zwiększyć przychody w bankach spółdzielczych, a w dłuższej perspektywie zwiększyć udział w rynku usług bankowych. Dlatego do podpisania Listu Intencyjnego zostały zaproszone firmy obsługujące IT w sektorze bankowości spółdzielczej, a wśród nich HEUTHES sp. z o.o.

Sygnatariuszami Listu są: Bank Polskiej Spółdzielczości S.A., SGB-Bank S.A., firmy informatyczne obsługujące IT w bankowości spółdzielczej, do których należą: Asseco Poland S.A., Novum sp. z o.o., Softnet sp. z o.o., Altkom Software&Consulting sp. z o.o., HEUTHES sp. z o.o, I-BS.pl sp. z o.o., Saba Service sp. z o.o. oraz Związek Banków Polskich i Krajowy Związek Banków Spółdzielczych.

Więcej informacji na stronach https://www.heuthes.pl

Zobacz archiwum wiadomości:
od 07.2021   01-06.2021   07-12.2020   01-06.2020   07-12.2019   01-06.2019   07-12.2018   01-06.2018   07-12.2017   01-06.2017   07-12.2016   01-06.2016   07-12.2015   01-06.2015   07-12.2014   01-06.2014   07-12.2013   01-06.2013   07-12.2012   01-06.2012   07-12.2011   01-06.2011   07-12.2010   01-06.2010   07-12.2009   01-06.2009   07-12.2008   01-06.2008   07-12.2007   01-06.2007   07-12.2006   01-06.2006   07-12.2005   01-06.2005   2004   2003  


Zapytaj o więcej szczegółów! Wyślij zapytanie ›