Zobacz archiwum wiadomości:
od 01.2025
07-12.2024
01-06.2024
07-12.2023
01-06.2023
07-12.2022
01-06.2022
07-12.2021
01-06.2021
07-12.2020
01-06.2020
07-12.2019
01-06.2019
07-12.2018
01-06.2018
07-12.2017
01-06.2017
07-12.2016
01-06.2016
07-12.2015
01-06.2015
07-12.2014
01-06.2014
07-12.2013
01-06.2013
07-12.2012
01-06.2012
07-12.2011
01-06.2011
07-12.2010
01-06.2010
07-12.2009
01-06.2009
07-12.2008
01-06.2008
07-12.2007
01-06.2007
07-12.2006
01-06.2006
07-12.2005
01-06.2005
2004
2003
I miejsce firmy HEUTHES w rankingu IT@BANK

Firma HEUTHES zajęła I miejsce w kategorii EFEKTYWNOŚĆ w rankingu IT@BANK Najlepsze Firmy Informatyczne 2008 dla Sektora Finansowego, a także IV miejsce w zestawieniu głównym. Ranking skupia firmy IT specjalizujące się w rozwiązaniach dla bankowości oraz szeroko pojętej branży finansowej. Zorganizowany został już po raz trzeci przez redakcję Miesięcznika Finansowego „Bank”, wydawanego przez Centrum Prawa Bankowego i Informacji. Sporządzono go na podstawie ankiet specjalnie opracowanych na potrzeby rankingu przez finansistów oraz analityków rynku bankowego.
Wręczenie nagród dla laureatów rankingu IT@BANK nastąpiło w dniu 25 czerwca br. w trakcie specjalnej gali, przygotowanej przez Centrum Promocji Informatyki oraz Związek Banków Polskich. Odbyła się ona w ramach XVI Forum Bankowości Elektronicznej (http://www.cpi.com.pl/imprezy/2008/fbe/).
„Tak wysokie notowania naszej firmy - powiedział Wojciech Grzybek, Prezes Zarządu HEUTHES Sp. z o.o. - były możliwe do osiągnięcia dzięki nowoczesnym narzędziom modelowania procesów ofertowania, wytwarzania oraz wdrażania i serwisowania dużych systemów informatycznych.
Modelowanie w firmie HEUTHES powiązane jest z kontrolingiem księgowym i obejmuje zarządzanie czasem, kosztami oraz zasobami ludzkimi. Dodać do tego należy jeszcze zaawansowane narzędzia do obsługi serwisu posprzedażowego, a także – co jest bardzo istotne - bliską, partnerską współpracę z klientem.
Zarząd HEUTHES stosuje wspomniane rozwiązania konsekwentnie od 11 lat, co owocuje stale rosnącą efektywnością, którą mimo satysfakcjonującego poziomu i tak zamierzamy poprawiać w przyszłości.
Metodyka stosowana przez HEUTHES jest dostępna dla każdej firmy dzięki systemowi ISOF (www.isof.pl), w którym została odwzorowana przede wszystkim w modułach CRM i DMS, a także w wielu pozostałych.”
Ranking IT@BANK opublikowany zostanie w lipcowo-sierpniowym miesięczniku „Bank” oraz w miesięczniku „Nowoczesny Bank Spółdzielczy”.
Nowa wersja 9.0 systemu ISOF
Firma HEUTHES wprowadziła w drugiej połowie czerwca 2008 r. nową wersję 9.0 systemu ISOF (www.isof.pl), przeznaczonego do kompleksowej obsługi firm. Najważniejsze zmiany i nowości dotyczą wprowadzenia licznych modernizacji w modułach obejmujących: Zamówienia, Sprzedaż, Fakturowanie oraz CRM.
Poniżej przedstawiono wybrane zmiany w poszczególnych modułach.
Zamówienia do dostawców
Gruntowne zmiany w zakresie interfejsu użytkownika, liczne udogodnienia związane z prezentacją i wyszukiwaniem danych. Ponadto zmieniona została filozofia procesu obsługi zamówień do dostawców. Wprowadzono:
- opcjonalność zamówień wewnętrznych,
- liczne nowe możliwości sterowania procesem obsługi zamówień,
- nowe funkcje umożliwiające zmianę danych zamówienia w trakcie procesu jego obsługi,
- powiązanie z systemem Okazji,
- tworzenie uogólnień procesu generowania zamówień.
Sprzedaż - nowy kurs na platformie e-learningowej Akademia ISOF
Firma HEUTHES udostępniła na platformie e-learningowej Akademia ISOF nowy, piąty kurs "Sprzedaż - krok po kroku". Może on być przydatny zarówno dla dotychczasowych użytkowników systemu ISOF (www.isof.pl), jak również dla osób, które chcą nauczyć się metodyki pracy z nowoczesnym systemem informatycznym oraz chcą poznać usprawnienia jakie oferuje ISOF w zakresie sprzedaży.
Nowy kurs zawiera 16 lekcji, które można pogrupować w ramach głównych bloków opisujących:
- fakturowanie,
- raporty kasowe,
- dekretację faktur sprzedażowych,
- planowanie i raportowanie sprzedaży,
- powiązanie z CRM i DMS,
- sklep internetowy,
- powiązanie z wyciągami i obsługą należności,
- tablicę wyników (ang. Dashboard),
- administrowanie modułem.
O ISOF na międzynarodowej konferencji

W trakcie odbywającej się międzynarodowej konferencji The 16th International Scientific Conference on "Achievements in Mechanical and Materials Engineering AMME'2008" (22-25.6.2008, Ryn) będzie miała miejsce prezentacja związana z rozwojem oprogramowania oferowanego jako usługa pt. "SaaS (Software as a Service) - direction of technology development in ERP/MRP systems".
STAŚ w SLA dla ISOF
HEUTHES dokonał analizy czasów wykonania wybranych operacji w systemie ISOF (www.isof.pl). Jest to końcowy etap przed wprowadzeniem kontraktów SLA (ang. Service Level Agreement), które będą oznaczać zobowiązanie firmy HEUTHES do świadczenia ustalonego poziomu usług w trybie SaaS. Do obserwacji wybrano czas zapisu faktur sprzedażowych oraz czas logowania użytkowników do systemu. Logowanie do systemu jest dobrym wskaźnikiem komfortu pracy gdyż przeciążony system z opóźnieniem wpuszcza nowych użytkowników. Czas wystawienia faktury jest z kolei parametrem obrazującym rzeczywistą jakość pracy. Kolejnym gwarantowanym w kontraktach SLA parametrem będzie czas wystawiania dokumentów magazynowych. W późniejszym czasie dołączony zostanie czas zapisu Aktywności CRM i ewentualnie inne funkcje zgłoszone przez klientów.

Zebrane dane wykazują, że mediana czasu logowania (dla próby ponad 16 tysięcy zdarzeń) jest zbliżona do 0.5 sekundy. W 90% przypadków (9. decyl) czas logowania użytkowników nie przekracza 1.5 sekundy, dla 99% przypadków (99. percentyl) powinien być mniejszy niż 3.5 sekundy. Przyjęta norma zakładowa HEUTHES wynosi 6 sekund dla 90% przypadków. Wszystkie czasy powyżej tej wartości są analizowane i wyjaśniane. Przewidujemy wstępnie, że kontrakty SLA będą dla tego parametru określone na poziomie poniżej 11 sekund dla 95% przypadków w godzinach 6-22. Na czasy logowania ma wpływ poziom obciążenia serwera. Czas logowania wydłuża się w godzinach nocnych, kiedy HEUTHES nie gwarantuje pełnej mocy serwerów na których wykonywane są prace diagnostyczne, tworzone są kopie zapasowe oraz przetwarzane są raporty off-line.
[więcej...]Piknik Country firmy HEUTHES

Firma HEUTHES zgodnie z wieloletnią tradycją zorganizowała dla swoich klientów oraz partnerów biznesowych plenerowe spotkanie integracyjne. Tegoroczny, dziewiąty już piknik, odbył się pod hasłem „Poszukiwacze złota na Dzikim Zachodzie” i miał miejsce na terenie Centrum Konferencyjno-Wypoczynkowego „Pałacyk Łąkomin”, położonego w sercu malowniczego lasu, należącego do strefy chronionego krajobrazu.
Słoneczna pogoda, dobre humory zaproszonych gości, program pikniku z całą gamą atrakcji oraz bogate i urozmaicone menu sprawiły, że impreza udała się znakomicie. Każdy z uczestników niezależnie od wieku mógł znaleźć coś dla siebie.
[więcej...]Nowa technologia Firefox 3.0 PRISM dla ISOF
W nowej przeglądarce Firefox 3.0 pojawiła się technologia Prism. Dzięki niej możliwe jest uruchomienie systemu ISOF (www.isof.pl) bezpośrednio na pulpicie komputera w specjalnym oknie, w którym nie są wyświetlane elementy przeglądarki. Dzięki temu interfejs ISOF ma wygląd podobny do klasycznych aplikacji pracujących w systemie Microsoft Windows.
Testy Firefox 3.0 wykazały blisko 3-krotnie szybszą pracę systemu ISOF w środowisku nowej przeglądarki niż w Microsoft IE 6.0. Przy włączeniu technologii Prism uzyskuje się jeszcze dodatkowe przyspieszenie.
HEUTHES z zadowoleniem przyjął informację o wprowadzeniu Prism. Systemy firmy wdrożone w środowisku bankowym, pracują już od 1995 roku we własnej technologii HT-Client, która funkcjonalnie odpowiada wprowadzanemu właśnie na rynek rozwiązaniu. Cieszymy się, że inni odkrywają obecnie zalety pracy aplikacji Client-Web-Server (SaaS) w specjalnie przygotowanej przeglądarce. Jednak HEUTHES ma ponad 13-letnią przewagę prowadzonych prac badawczo-rozwojowych.
HEUTHES aż w 8 zestawieniach TOP 200

W najnowszym, prestiżowym rankingu branży teleinformatycznej COMPUTERWORLD TOP 200 przygotowywanym corocznie przez koncern IDG firma HEUTHES po raz pierwszy została ujęta aż 8 w klasyfikacjach zajmując:
- 20 miejsce na liście 31 największych firm osiągających przychody ze sprzedaży licencji systemów ERP,
- 21 miejsce wśród 22 największych firm osiągających przychody z obsługi sektora rolniczego,
- 30 miejsce na liście 143 największych firm sprzedających oprogramowanie własne,
- 34 miejsce wśród 64 największych firm osiągających przychody z obsługi sektora bankowego,
- 54 miejsce wśród 67 największych firm osiągających przychody z obsługi sektora handel hurtowy,
- 67 miejsce na liście 105 największych firm osiągających przychody z obsługi sektora MSP,
- 127 miejsce na liście 135 największych firm osiągających przychody z obsługi sektora przemysłowego,
- 232 miejsce spośród 321 największych firm informatycznych działających w Polsce.
Szczegółowe zestawienia przedsiębiorstw działających na polskim rynku IT w różnych kategoriach powstały na podstawie danych finansowych za 2007 rok.
Tak dobre wyniki były możliwe dzięki zakończonemu sukcesem wdrożeniu szeregu produktów w bankach oraz wzrostowi sprzedaży, oferowanego w trybie SaaS, systemu do obsługi firm ISOF - powiedział p. Wojciech Grzybek, Prezes Zarządu HEUTHES Sp. z o.o.
ISOF w nowym Firefox
Firma HEUTHES wraz z udostępnieniem nowej wersji Firefox 3.0 Beta 2 rozpoczęła testowanie tej przeglądarki pod kątem kompatybilności z systemem ISOF (www.isof.pl) i szybkości działania w nowym środowisku. Warto zauważyć, że szybkość pracy z systemem przy wykorzystaniu nowego środowiska wzrasta w sposób bardzo widoczny.
Na tym samym serwerze, jak wykazuje test połączenia TCP/IP, system ISOF jest blisko 2-krotnie szybszy w środowisku nowej przeglądarki niż w Microsoft IE 6.0. Praca wydaje się też dużo bardziej komfortowa. HEUTHES przewiduje, że klienci będą chcieli szybko przejść na nowy Firefox 3.0. Firma pracuje intensywnie nad dopasowaniem swojego oprogramowania do tej przeglądarki. W związku z tym w chwili obecnej HEUTHES nie rekomenduje jeszcze instalowania wersji testowych. W momencie gdy upora się z wszystkimi niekompatybilnościami oraz zostanie udostępniona finalna wersja przeglądarki dla klientów, HEUTHES powiadomi użytkowników o tym fakcie.
INFOGRYF 2008
Firma HEUTHES jest współorganizatorem konferencji naukowej „INFOGRYF 2008 – Rola informatyki w rozwoju regionalnym” (www.infogryf.org.pl). Odbywa się ona w dniach 12-14 czerwca 2008 r. w Międzyzdrojach w Hotelu Aurora. Patronat honorowy nad konferencją objęty został przez Prezydenta Miasta Szczecina, Piotra Krzystka, Wojewodę Zachodniopomorskiego, Marcina Zydorowicza oraz Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego, Władysława Husejko.
Pierwsza konferencja z cyklu INFOGRYF odbyła się na początku lat 70-tych ubiegłego stulecia i była organizowana co dwa lata przez szczeciński oddział Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, aż do zaprzestania jego działalności na początku lat 90-tych XX wieku. Po reaktywacji Oddziału TNOiK w Szczecinie, powrócono do tradycji organizowania tej bardzo uznanej przed laty konferencji.
[więcej...]HEUTHES CA - nowy produkt
Firma HEUTHES zakończyła prace nad kompleksowym systemem zarządzania kluczami HEUTHES CA (ang. Certificate Authority) przeznaczonym dla ISOF i rozwiązań bankowych. Dzięki temu powstał rozbudowany system do obsługi procesów:
- generowania kluczy z wykorzystaniem magazynu kluczy na dysku lub w tokenie USB;
- wysyłania żądań certyfikacji do CA;
- certyfikacji kluczy w CA;
- pobierania certyfikatu do lokalnej stacji roboczej i jej magazynu kluczy;
- wznawiania certyfikatów.
System umożliwia wykonywanie tych czynności na masową skalę. Obecnie trwają prace nad systemem Microsoft Windows Vista, który nie jest kompatybilny z poprzednimi wersjami Microsoft Windows.
[więcej...]Nowe moduły w systemie ISOF
Firma HEUTHES pod koniec maja wprowadziła nową wersję 8.8 systemu ISOF (www.isof.pl) przeznaczonego do kompleksowej obsługi firm. Najważniejsze zmiany i nowości dotyczą licznych modernizacji w modułach obejmujących: CRM marketingowy, Fakturowanie i Logistykę.
Poniżej przedstawiono wybrane zmiany.
- Wprowadzono obsługę programów lojalnościowych oraz wdrożono dwa nowe portale lojalnościowe dla partnerów handlowych (B2B) i klientów końcowych (B2C) z wygodnym administrowaniem i definiowaniem akcji lojalnościowych w module CRM marketingowy.
- Wprowadzono fakturowanie seryjne z możliwością zapisu dużej liczby faktur do formatu PDF. Mogą być one następnie w łatwy sposób wydrukowane lokalnie (szczególnie przydatne dla np. spółdzielni mieszkaniowych oraz dostarczycieli mediów i Internetu).
- Wprowadzono obsługę przesyłek kurierskich realizowanych przez DHL Polska i Pocztę Polską, wraz z możliwością przygotowania na życzenie klienta obsługi innych firm kurierskich.
TARGI IT - INFOTRENDY 2008
Firma HEUTHES w dniu 20 maja 2008 r. wzięła udział w drugiej edycji Targów IT, organizowanych w ramach Szczecińskich Dni Informatyki INFOTRENDY 2008. Odbyły się one na Wydziale Informatyki Politechniki Szczecińskiej przy ul. Żołnierskiej 49.
Targi IT zorganizowane pod hasłem „Praca, technologia, rozrywka” dały studentom możliwość bliższego zapoznania się z nowoczesnymi technologiami informatycznymi oraz stanowiły dla wystawców doskonałą okazję do prezentacji swojej firmy jako przyszłego pracodawcy.
„HEUTHES jako jeden z liderów w tworzeniu oprogramowania dla banków oraz biznesu musi uczestniczyć w tego typu imprezach – powiedział Wojciech Grzybek, Prezes Zarządu HEUTHES Sp. z o.o. - aby budować pozytywny wizerunek firmy wśród potencjalnych pracowników, a jednocześnie jak najwcześniej pozyskiwać najbardziej uzdolnionych absolwentów, którzy potem będą mieli szansę wspierać HEUTHES w umacnianiu rynkowego sukcesu.”
W trakcie Targów IT przedstawiciele firmy HEUTHES, obok nawiązania wielu cennych kontaktów o charakterze rekrutacyjnym, zapoznali studentów oraz pracowników Politechniki Szczecińskiej ze swoimi rozwiązaniami technologicznymi, a także zaprezentowali HEUTHES jako pracodawcę oferującego bardzo dobre warunki zatrudnienia wsparte bogatym pakietem socjalnym.
HEUTHES ufundował nagrody dla zwycięzców turnieju Packman na Commodore 64, który odbył się w ramach Targów IT.
Użytkownicy ISOF ograniczyli w 2007 roku emisję CO2 o 1 milion kilogramów
Powszechnie znane są zalety korzystania z systemów informatycznych w trybie SaaS w porównaniu z klasycznym modelem licencyjnym. Oprócz redukcji kosztów serwerów, systemów operacyjnych, baz danych, usług czy aktualizacji wersji należy zauważyć, że SaaS wpływa również na ograniczenie emisji gazów cieplarnianych.
W niewielkiej firmie posiadającej system licencyjny dobowe zapotrzebowanie serwerowni (serwery, firewalle, UPS, wentylacja, klimatyzacja, inne) na energię elektryczną może wynosić około 24 kWh. Aby umożliwić przykładowym 10 pracownikom firmy korzystanie z systemu należy zużyć blisko 8760 kWh rocznie. Koszt tej energii to około 3100 PLN.
[więcej...]Nowe kamery termowizyjne dla ISOF
Ośrodek Data Center HEUTHES został wyposażony w nowoczesne kamery termowizyjne. Zastosowanie termografii jest elementem kompleksowego systemu zapewnienia niezawodności i ciągłości pracy serwerów ISOF (www.isof.pl) dedykowanych dla modelu SaaS.
Zastosowanie czułych kamer termowizyjnych pozwala na szybkie przeprowadzenie inspekcji urządzeń elektrycznych i elektronicznych znajdujących się w ośrodku, obwodów zasilających, zlokalizowanie nieprawidłowości w pracy poszczególnych elementów, testowanie poprawności działania nowych konfiguracji sprzętowych.
[więcej...]Systemy HEUTHES na Liście 500
Ukazało się jubileuszowe, dziesiąte zestawienie Rzeczpospolitej Lista 500, obejmujące największe firmy w Polsce według przychodów ze sprzedaży w 2007 roku. Wśród nich znajdują się trzy firmy, które używają oprogramowania firmy HEUTHES. Poniżej przedstawiono firmy z zestawienia oraz ich miejsca na liście głównej oraz w dodatkowym rankingu obejmującym szacunkową wycenę rynkową przeprowadzoną przez Rzeczpospolitą.
Firmy z zestawienia Rzeczpospolitej używające oprogramowania HEUTHES:
Pozycja na Liście 500 | Pozycja na Liście 500 – wycena rynkowa | Nazwa firmy |
24 | 1 | Bank Pekao SA GK |
211 | 48 | Bank BGŻ SA |
287 | 471 | Impel SA GK |
O ISOF w SaaS w Computerworld
W najnowszym numerze dwutygodnika Computerworld (19, 6.5.2008) ukazał się artykuł pt. „W kolejce do SaaS”. Zaprezentowano w nim obecny stan systemów informatycznych w modelu SaaS i tendencje rozwoju tego segmentu rynku. Autor artykułu zauważył, że w Polsce jedynie HEUTHES osiąga znaczące przychody z tytułu udostępniania systemu wspomagającego zarządzanie firmą w trybie SaaS. System ISOF jest oferowany w tym modelu od 2000 roku.
Zapraszamy do lektury.
HEUTHES w rankingu Home&Market

Według najnowszego rankingu czasopisma Home&Market HEUTHES zajął 78 pozycję w zestawieniu Teleinformatyka 2007. W rankingu zestawiono łącznie największe firmy z branży telefonicznej i informatycznej według przychodów ze sprzedaży za 2007 rok.
Nowe demo systemu ISOF
W firmie HEUTHES trwają końcowe prace przed udostępnieniem klientom specjalnej wersji demonstracyjnej systemu ISOF – R/O (tylko do odczytu). Demo będzie oferowało funkcjonalność wszystkich modułów systemu ISOF, jednak bez możliwości zapisania dokumentów. Klientom zainteresowanym pracą w systemie o pełnej funkcjonalności na życzenie zostaną udostępnione indywidualne wersje dedykowane.
Na pulpicie systemu i w najważniejszych miejscach interfejsu użytkownika ISOF - R/O zostaną umieszczone specjalne filmy instruktażowe, które zilustrują sposób wykonania poszczególnych, wybranych czynności w systemie.
Nowa wersja demo zostanie udostępniona w II kw. 2008 r.
Środowisko statystyczne R w ISOF

Firma HEUTHES prowadzi intensywne prace badawczo rozwojowe nad wdrożeniem w systemie ISOF (www.isof.pl) środowiska statystycznego R GNU opartego na oprogramowaniu Open Source. Nowy mechanizm umożliwia prowadzenie zaawansowanych analiz statystycznych i ekonometrycznych wykorzystujących metody regresji, korelacji i wariancji. Cechą charakterystyczną R jest łatwe przygotowanie wizualizacji prowadzonych analiz.
Nowe rozwiązanie będzie mogło wykorzystywać dane z dowolnych raportów dostępnych w systemie ISOF (z modułów: CRM, DMS, Fakturowanie, Faktury Zakupowe, Magazyn, Zadania, Delegacje, Statystyki WWW oraz Finanse-Księgowość). Raporty są generowane przez ISOF w trybie off-line (np. w nocy) i zapisywane w module DMS. Na tej podstawie system R prowadzi analizę, której wyniki mogą być prezentowane w postaci Tablicy wyników (ang. Dashboard). Każdemu pracownikowi zgodnie z jego poziomem uprawnień dostępu do danych można przygotować indywidualny zestaw wyświetlanych wyników.
[więcej...]GRYFCARD-ON-LINE w DnB NORD POLSKA SA
Bank DnB Nord Polska SA (dawniej BISE SA) podpisał umowę na wdrożenie rozszerzenia systemu HEUTHES-GRYFCARD o moduł GRYFCARD-ON-LINE, który realizuje autoryzację on-line transakcji kartowych poprzez Centrum Autoryzacji POLCARD SA. Dzięki wykorzystaniu autorskiej technologii CLIENT-WEB-SERVER system HEUTHES-GRYFCARD umożliwia obsługę wszystkich operacji kartowych i współpracę centrali z oddziałami poprzez przeglądarkę internetową.
Warto zauważyć, że wdrożenie pierwszej wersji systemu HEUTHES-GRYFCARD w BISE SA miało miejsce w 2004 r. Po przejęciu BISE przez DnB NORD rozwiązania oferowane przez firmę HEUTHES znalazły uznanie nowego zarządu banku czego efektem jest podpisana umowa.
Najważniejsze z funkcji realizowanych przez HEUTHES-GRYFCARD to:
- autoryzacja transakcji kartowych on-line,
- prowadzenie bazy kart, użytkowników i ich stanu kont,
- rozbudowana obsługa autoryzacji zastępczej w przypadku gdy jedna z usług nie jest dostępna,
- elektroniczna wymiana wniosków kartowych pomiędzy centralą i oddziałami, wraz z obserwacją stanu transakcji i dokumentów,
- rozliczanie prowizji i operacji kartowych klientów,
- rozliczanie bankomatów i POS.
Skutki awarii usunięte
Informujemy, że „już” po 84 godzinach TP S.A. przywróciła nam łącze internetowe w Szczecinie, co oznacza wznowienie pracy wszystkich szczecińskich serwerów, w tym również serwerów pocztowych.
Jednocześnie przepraszamy naszych Klientów za niedogodności i utrudnienia przy użytkowaniu systemu ISOF oraz za wszelki dyskomfort współpracy z firmą HEUTHES w ostatnich dniach.
Podpisaliśmy umowę na nowe łącze internetowe i telefoniczne od alternatywnego dostawcy internetu, co pozwoli osiągnąć większą odporność na ewentualne awarie w przyszłości.
Awaria sieci energetycznej w Szczecinie – ciąg dalszy
Informujemy, że firma HEUTHES wciąż odczuwa skutki awarii sieci energetycznej w Szczecinie i okolicach. Nie zostały m.in. rozwiązane wszystkie problemy z łączem internetowym, którego TP S.A. nie może uruchomić. W konsekwencji utrudniony jest dostęp do firmowej poczty elektronicznej oraz do wersji demonstracyjnej systemu ISOF.
W zaistniałej sytuacji - do czasu przywrócenia pełnej sprawności serwerów pocztowych - prosimy wszystkich Klientów o kontakt z firmą HEUTHES poprzez fax lub telefon – 091/460 89 74.
Jednocześnie informujemy, że po wznowieniu normalnej pracy serwera pocztowego, stosowna informacja niezwłocznie zostanie zamieszczona na stronie www.isof.pl.
Awaria sieci energetycznej w Szczecinie
Informujemy, że największa od 1945 r. awaria sieci energetycznej, która dotknęła Szczecin miała również wpływ na funkcjonowanie systemu ISOF.
Serwery główne systemu są posadowione w nowoczesnym Data Center w Warszawie. Ośrodek zapasowy znajduje się w Szczecinie. Obydwie lokalizacje spięte są bezpośrednio. Niestety awaria trwająca tak długo i o tak szerokim zasięgu spowodowała niestabilne działanie usługi DNS. Serwery systemu ISOF w ośrodku głównym pracowały bez przerw, lecz nie działały prawidłowo serwery DNS. W związku z tym nie można było przetłumaczyć nazw domen na sieciowy adres IP, co przełożyło się na problemy z dostępem do systemu ISOF.
Usuwanie skutków wczorajszej awarii systemu ISOF, która rozpoczęła się około godziny 13 (12 godzin od rozpoczęcia awarii zasilania), zajęło ekipom serwisowym, które pracowały w obydwu ośrodkach blisko sześć godzin. Wcześniejsze, przeprowadzane przez HEUTHES, 12-godzinne testy sytuacji awaryjnych nie przewidywały łącznego wystąpienia przez ponad 19 godzin awarii zasilania, łącza internetowego TP SA, telefonii stacjonarnej ISDN i komórkowej wraz z koniecznością uwzględnienia niestabilnej pracy dostawców Internetu oraz usługi DNS.
HEUTHES dokładnie bada zaistniałą sytuację i już pracuje nad wdrożeniem odpowiednich rozwiązań technicznych i organizacyjnych, które pomogą uniknąć podobnej sytuacji w przyszłości, nawet w przypadku tak rozległego działania siły wyższej. Już podjęto decyzję o zakupie kolejnego, niezależnego od TP SA łącza internetowego w Szczecinie. TP SA nie zdała 8.4.2008 egzaminu, gdyż wszystkie jej łącza telefoniczne i internetowe przestały działać natychmiast po awarii zasilania. Firma HEUTHES podejrzewa, że na awarię miał też wpływ fakt, że niektóre światłowodowe łącza internetowe są zlokalizowane w sieciach energetycznych, które uległy fizycznemu uszkodzeniu.
BLU-RAY – nowy system trwałej archiwizacji danych
Firma HEUTHES, dostawca zaawansowanych rozwiązań informatycznych dla banków i firm, rozpoczęła wdrażanie nowego systemu archiwizacji danych na nośnikach trwałych. W miejsce dotychczas stosowanego sposobu utrwalania danych na dyskach CD/DVD zostanie wprowadzona technologia BLU-RAY, wyróżniająca się dużo większą pojemnością nośników.
„Zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie – informuje Wojciech Grzybek, Prezes Zarządu HEUTHES Sp. z o.o. - ze względu na dynamicznie zwiększającą się liczbę użytkowników systemu ISOF, którego sprzedaż w 2007 roku wzrosła o 50%. Co ważne, technologia BLU-RAY wpłynie na ograniczenie ilości dysków dla kopii trwałej i jednocześnie przyspieszy proces jej wykonywania.”
Wdrożenie technologii BLU-RAY nie przekreśla dla dotychczasowych klientów, korzystających z systemu ISOF, możliwości otrzymywania dysków CD/DVD ze swoimi indywidualnymi kopiami danych. Warto przypomnieć, że kopia taka zawiera pełną wersję systemu ISOF, który pozwala w trybie „tylko do odczytu” m.in. na:
- odczyt lub wydruk dowolnych danych zapisanych w systemie,
- wykonywanie zestawień i raportów,
- wydruk i weryfikację zeskanowanych faktur zakupowych.
Zapisana na nośniku trwałym kopia, zarówno w technologii CD/DVD, jak i BLU-RAY, stanowi pełne zabezpieczenie danych, które klient użytkujący system ISOF posiada do swojej dyspozycji, co spełnia wymogi narzucone Ustawą o rachunkowości.
ISOF na Forum Facility Management & Property Management

W dniach 31 marca - 1 kwietnia 2008 r., w Warszawie, w Hotelu Gromada (ul. 17 stycznia 32) odbędzie się IV Ogólnopolskie Forum Facility Management & Property Management, które stanowi jedną z najważniejszych imprez branży zarządzania nieruchomościami w Polsce. W ciągu dwóch dni będzie można uczestniczyć w ponad 30 wykładach dotyczących aktualnych zagadnień, trendów i nowości na rynku FM i PM, a także wziąć udział w dyskusjach oraz nawiązać ciekawe kontakty.
Firma HEUTHES zaprasza wszystkich zainteresowanych do swojego stoiska informacyjno-prezentacyjnego, a także na wykład pt. „CRM serwisowy i inne moduły systemu ISOF jako wsparcie zarządzania nieruchomościami i infrastrukturą z wykorzystaniem technologii SaaS”, który odbędzie się w dniu 31 marca br. w godz. 12:00 – 12:30. Jednocześnie informujemy, że HEUTHES wspólnie z Przedsiębiorstwem Zarządzania Nieruchomościami Sp. z o.o. przedstawi sposoby praktycznego wykorzystania systemu ISOF do obsługi zdarzeń serwisowych w trakcie kolejnej prezentacji, która odbędzie się w dniu 1 kwietnia 2008 r., o godz. 12:00. Przeczytaj lub pobierz PDF na temat studium przypadku wdrożenia CRM serwisowego w Przedsiębiorstwie Zarządzania Nieruchomościami Sp. z o.o.
Forum skierowane jest przede wszystkim do właścicieli i zarządców nieruchomości, przedstawicieli firm zarządzających obiektami komercyjnymi, facility managerów, jak również osób reprezentujących pojedyncze biurowce, centra handlowe, centra magazynowe, szpitale oraz zakłady produkcyjne.
IV Ogólnopolskiemu Forum Facility Management & Property Management towarzyszyć będzie konkurs na Najlepszego Facility Managera Roku 2007.
Udział w Forum po wypełnieniu zgłoszenia jest bezpłatny.
Serdecznie zapraszamy!
Życzenia Wielkanocne
Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych pragniemy wszystkim Państwu złożyć najserdeczniejsze życzenia...
10 szkół wyższych w programie „ISOF dla Uczelni”
Kolejne trzy szkoły wyższe przystąpiły do programu „ISOF dla Uczelni”:
- Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wlkp.,
- Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu,
- Wyższa Szkoła Handlu i Prawa w Warszawie.
Głównym założeniem programu „ISOF dla Uczelni” jest zdobywanie przez studentów praktycznej wiedzy o zarządzaniu firmą w oparciu o najnowocześniejsze rozwiązania klasy ERP/CRM/DMS, jakie zapewnia zintegrowany system ISOF. HEUTHES ocenia, że w bieżącym roku akademickim około 2000 studentów skorzysta w procesie dydaktycznym z dostępu w trybie SaaS do systemu ISOF. [więcej...]
HEUTHES odnotował 40-proc. wzrost sprzedaży
HEUTHES podsumował wyniki finansowe za 2007 rok. Całkowite przychody firmy ze sprzedaży systemów informatycznych dla banków i przedsiębiorstw zwiększyły się w roku 2007 o 40% w porównaniu z rokiem 2006. Ważny dla firmy jest również ponad 50% wzrost sprzedaży systemu ISOF oferowanego w trybie SaaS (Software as a Service).
"Wzrost sprzedaży przekroczył o 10% poziom zaplanowany na początku 2007 roku. HEUTHES kolejny rok z rzędu odnotowuje wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży. Na podstawie zawartych już kontraktów zarząd firmy przewiduje utrzymanie tej tendencji również w 2008 roku" - powiedział Wojciech Grzybek, Prezes Zarządu HEUTHES Sp. z o.o. [więcej...]
Trzeci etap KLASTRA OMEGA
Firma HEUTHES realizuje kolejny etap rozwoju klastra OMEGA. Klaster jest zaawansowanym rozwiązaniem sprzętowo-programowym, które wspiera funkcjonowanie systemu ISOF (www.isof.pl), rozwiązania klasy ERP, pracującego w trybie SaaS. Prowadzone prace mają przyczynić się do wzrostu efektywności systemu ISOF dla jego użytkowników, których liczba z roku na rok dynamicznie rośnie.
Po dokonaniu parametryzacji i szeregu uaktualnień klastra, HEUTHES dokonuje obecnie aktualizacji bazy danych do najnowszej wersji stabilnej oraz zmienia system replikacji bazy danych na nowocześniejszy, oparty o logi logiczne. Według przeprowadzonych testów zwiększa to o 25% wydajność systemu ISOF dla jego użytkowników, spośród których ponad 2/3 została już przeniesiona do nowego środowiska.
Wdrożenie nowego rozwiązania zaplanowano na początek kwietnia bieżącego roku. W dalszej perspektywie firma HUTHES zamierza zmienić sposób przechowywania dokumentów elektronicznych na zgodny z nową replikacją oraz wdrożyć wersję skompilowaną przy pomocy języka Java, wykorzystującego w pełni możliwości 64-bitowej architektury sprzętowej, na której posadowiony jest system ISOF.
ISOF w katalogu rozwiązań MSI

Do najnowszego numeru miesięcznika MSI (Manufacturing Systems Information) Polska, będącego lokalnym wydaniem renomowanego MSI USA, dołączono katalog dostawców rozwiązań i usług IT dla sektora przemysłowego.
ISOF znalazł się w zestawieniach obejmujących najważniejsze rozwiązania z zakresu systemów:
- ERP/MRP II,
- CRM,
- SCM,
- BI,
- DMS,
- finansowych,
- dla logistyki,
- udostępnianych w trybie outsourcingu.
Nowa wersja 12.4 systemu GRYFCARD
HEUTHES opracował i wdrożył nową wersję 12.4 systemu GRYFCARD do obsługi kart płatniczych. Szereg nowych rozwiązań koncentruje się wokół trzech rozwiązań informatycznych związanych z kartami i transakcjami prowadzonymi w trybie on-line i off-line. W najnowszej wersji wprowadzono m.in.:
- oddział wirtualny,
- obsługę kart pre-paid,
- obsługę STIP.
Oddział wirtualny. Znacznie upraszcza rozliczenia międzyoddziałowe i międzybankowe szczególnie w zakresie obsługi i rozliczenia kart wydanych przez banki stowarzyszone w grupie bankowej. Taki mechanizm powoduje, że rozliczenia odbywają się w centrali, a banki stowarzyszone otrzymują gotowe, przetworzone informacje. Z drugiej strony banki stowarzyszone mogą w łatwy sposób zasilać danymi centralny system kartowy oraz portale www. [więcej...]
Nowe metody przetwarzania dokumentów elektronicznych
HEUTHES opracował nową technologię przechowywania dokumentów elektronicznych w module DMS systemu ISOF (www.isof.pl). Dzięki niej możliwe jest przechowywanie dokumentów zarówno w bazie danych, jak i w systemie plików serwera. Migracja między środowiskami jest bezproblemowa i błyskawiczna. Zaletą przechowywania dokumentów w bazie danych jest łatwość replikacji bazy danych oraz niezawodność. Przechowywanie dokumentów w strukturze systemu plików ma duże znaczenie przy archiwizowaniu danych przykładowo na płytach DVD. W takim wypadku baza danych nie wspiera jednolitej widoczności dokumentów przechowywanych w bazie i na nośnikach zewnętrznych. Nowa technologia wprowadzona w ISOF-DMS powoduje, że użytkownik ma dostęp równocześnie do dokumentów zarchiwizowanych, jak i tych przechowywanych w bazie danych.
„Dzięki temu, że w module wspierane są obie metody, ISOF-DMS stał się jeszcze bardziej użytecznym systemem zarządzania dokumentami elektronicznymi obejmującym m.in. przechowywanie, wyszukiwanie całotekstowe oraz obsługę obiegów dokumentów, które są obecnie niezbędnymi narzędziami nowoczesnej firmy” - powiedział Wojciech Grzybek, Prezes Zarządu HEUTHES Sp. z o.o.
Wprowadzenie nowej metody planowane jest w wersji 9.0 systemu ISOF, która zostanie udostępniona użytkownikom na początku drugiego kwartału bieżącego roku. Dla użytkowników proces będzie niezauważalny i nie wymusi nowego sposobu obsługi dokumentów DMS.
Przezroczystość z punktu widzenia sposobu przechowywania dużej ilości dokumentów elektronicznych ma też zastosowanie w aplikacjach bankowych, m.in. w systemie MULTICENTAUR, którego moduł MC-ISOF zapewnia klientom korporacyjnym dostęp do plików i raportów bankowych.
Raporty przestawne w module Rachunkowość
Firma HEUTHES wraz z wersją 8.6 systemu ISOF (www.isof.pl) udostępniła zaawansowane rozszerzenie mechanizmu budowy i dystrybucji raportów księgowych w systemie Finansowo-Księgowym.
W nowej wersji możliwe jest nie tylko tworzenie raportów w przestrzeni czasu lecz również z uwzględnieniem tzw. raportów przestawnych czyli z dowolnym układem wierszy i kolumn, które mogą stanowić elementy kont księgowych. Daje to możliwość pogłębionej, przekrojowej analizy dochodów i kosztów oraz ułatwia budowanie raportów finansowych i kontrolnych w firmach. Utworzone raporty mogą być zapisane w szablonach, a szczególnie skomplikowane mogą być generowane w godzinach nocnych w trybie off-line. Gotowy raport może być wysłany emailem bądź zapisany jako dokument modułu DMS i stanowić gotowe centrum informacji dla kierownictwa firmy.
Wcześniej aby stworzyć rozbudowane raporty księgowe niezbędne było korzystanie z arkuszy kalkulacyjnych i uciążliwe kopiowanie z systemu potrzebnych danych. Od tej pory praca ta jest wykonywana w systemie ISOF w sposób automatyczny. Aby wykorzystać nowe rozwiązanie konieczne jest tylko zdefiniowanie raportu w czym mogą pomóc konsultanci firmy HEUTHES. Dzięki temu, że raporty mogą być zarówno importowane jak i eksportowane do plików tekstowych możliwa jest łatwa budowa skomplikowanych raportów i późniejszy ich import do systemu ISOF.
Warte podkreślenia jest, że prace nad zwiększeniem ergonomii systemu Finansowo-Księgowego są prowadzone w sposób ciągły, a większość zmian wprowadzono w ścisłej współpracy z dotychczasowymi użytkownikami systemu ISOF.
Wyszukiwanie całotekstowe w DEMO systemu ISOF
Firma HEUTHES udostępniła do testów (http://www.isof.pl/demo) w realnych warunkach on-line funkcjonalność wyszukiwania całotekstowego w dokumentach modułu DMS.
Dzięki nowej technologii TAPIR, która zamienia formaty plików, format tekstowy wykorzystywany w trakcie procesu indeksowania dokumentów umożliwia wyszukiwanie wystąpienia słów kluczowych w zawartości plików tekstowych, emailach, zintegrowanej skrzynce wiadomości, plikach PDF i RTF oraz dokumentach pakietu Open Office i MS Office. Umożliwia również indeksowanie treści zawartych w informacjach rozszerzonych plików graficznych formatów TIFF i JPG. Funkcja wyszukiwania pozwala wyświetlić ranking trafności dokumentów zawierających poszukiwane słowa.
W dalszej perspektywie dołączane będą kolejne formaty oraz wyszukiwanie całotekstowe w transakcjach systemu ISOF. Wśród nich będą faktury, dokumenty magazynowe oraz opisy towarów i kontrahentów co pozwoli na bardziej rozbudowane i szybsze wyszukiwanie informacji w systemie.
Udostępnienie nowych funkcji w wersji demo systemu ISOF jest związane z równoległym wprowadzeniem w drugiej połowie stycznia 2008 r. nowej wersji systemu ISOF. Najważniejsze zmiany i nowości objęły moduły: Zamówień, Sprzedaży, Zakupów, Magazynu, Rachunkowości, CRM, DMS oraz Portalu serwisowego.
ISOF na SDP GigaCon 2008

W dniu 31 stycznia 2008 w Hotelu Mercure-Panorama (Pl. Dominikański 1) we Wrocławiu odbędzie się konferencja Systemy dla Przedsiębiorstw GigaCon 2008. Oprócz możliwości spotkania z przedstawicielami firmy zapraszamy na wykład pt. "Zalety integracji modułów CRM i DMS na przykładzie systemu ISOF" (31.01.2008 r., godz 12:55-13:25, sala 1).
Konferencja przeznaczona jest dla:
- szerokiego kręgu firm wykorzystujących omawiane technologie sieciowe: branży informatycznej, bankowej i finansowej, przemysłu, telekomunikacji, ubezpieczeń oraz administracji,
- osób odpowiedzialnych za selekcję oraz zakup nowych produktów i technologii oraz projektowanie, budowę i rozwój systemów teleinformatycznych,
- szefów działów informatyki, kierowników projektów, pracowników działów integracji, projektantów, inżynierów systemowych.
Udział w konferencji jest bezpłatny, jednakże warunkiem uczestnictwa jest dokonanie uprzedniej rejestracji na stronie: http://rejestracja.software.com.pl/prt/view/sdpwroclaw.html
Serdecznie zapraszamy.
Nowa wersja 8.6 systemu ISOF
Firma HEUTHES wprowadziła w drugiej połowie stycznia 2008 r. nową wersję 8.6 systemu ISOF (www.isof.pl), przeznaczonego do kompleksowej obsługi firm. Najważniejsze zmiany i nowości dotyczą wprowadzenia licznych modernizacji w modułach obejmujących: Zamówienia, Sprzedaż, Zakupy, Magazyn, Rachunkowość, CRM, DMS oraz Portal serwisowy.
Poniżej przedstawiono wybrane zmiany w poszczególnych modułach.
Zamówienia do dostawców i od klientów
- W Ofertach i Zamówieniach wprowadzono możliwość podłączania Okazji z modułu CRM Prognozowanie sprzedaży (ang. Forecast).
- Wprowadzono możliwość generowania listów przewozowych dla DHL i Poczty Polskiej (wykorzystanie funkcjonalności wymaga dodatkowej opłaty).
Sprzedaż i Zakupy
- Wprowadzono możliwość drukowania unijnych faktur i faktur korygujących eksportowych w języku angielskim i niemieckim.
- Wprowadzono obsługę łączenia i rozłączania przez operatora dokumentów sprzedaży i zakupu z dokumentami magazynowymi.
HEUTHES wśród 500 Najbardziej Innowacyjnych Firm w Polsce
Firma HEUTHES zajęła 321 miejsce w prestiżowym, corocznym rankingu 500 Najbardziej Innowacyjnych Firm w Polsce. Ranking został opracowany przez naukowców z Instytutu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk z inicjatywy BRE Banku, Gazety Prawnej oraz wywiadowni gospodarczej Dun&Bradstreet.
Na prestiżowej liście znajdują się firmy, które wykazują się wysoką dynamiką sprzedaży w kraju i za granicą, zdolnością tworzenia miejsc pracy, wprowadzaniem nowych produktów i usług, efektywnością wykorzystania aktywów, nakładami na innowacyjność, uzyskanymi patentami oraz powiązaniami z instytucjami badawczymi w ramach programów europejskich.
Filtr antyspamowy w DMS
W zintegrowaną skrzynkę wiadomości elektronicznych DMS systemu ISOF (www.isof.pl) wbudowano nowy filtr antyspamowy. Działa on równolegle z klasycznymi, zainstalowanymi na serwerach pocztowych filtrami dla niepożądanej korespondencji i jest używany gdy pomimo ich działania takie treści przedostaną się do DMS. Administrator systemu ISOF ma możliwość zdefiniowania słów kluczowych występujących w temacie lub treści poczty elektronicznej oraz dzięki mechanizmowi wyszukiwania całotekstowego ich odnalezienia i masowego kasowania.
Kasowanie w DMS odbywa się w bezpieczny sposób. Fizycznie usuwany dokument zostaje przeniesiony do specjalnego katalogu (kosza). Parametr systemowy umożliwia zdefiniowanie czasu przebywania dokumentu w koszu. Dopiero po przekroczeniu tego terminu następuje jego ostateczne usunięcie. Jeżeli czas zostanie ustawiony na okres powyżej 30 dni to istnieje pewność, że kasowany plik zostanie zarchiwizowany przez HEUTHES na nośniku trwałym w ramach miesięcznej kopii bezpieczeństwa. [więcej...]
Zobacz archiwum wiadomości:
od 01.2025
07-12.2024
01-06.2024
07-12.2023
01-06.2023
07-12.2022
01-06.2022
07-12.2021
01-06.2021
07-12.2020
01-06.2020
07-12.2019
01-06.2019
07-12.2018
01-06.2018
07-12.2017
01-06.2017
07-12.2016
01-06.2016
07-12.2015
01-06.2015
07-12.2014
01-06.2014
07-12.2013
01-06.2013
07-12.2012
01-06.2012
07-12.2011
01-06.2011
07-12.2010
01-06.2010
07-12.2009
01-06.2009
07-12.2008
01-06.2008
07-12.2007
01-06.2007
07-12.2006
01-06.2006
07-12.2005
01-06.2005
2004
2003
Zapytaj o więcej szczegółów! Wyślij zapytanie ›