- Ewidencja majątku,
- Inwentaryzacja,
- Naliczanie amortyzacji,
- Klasyfikowanie,
- Kategorie i miejsca,
- Operacje na majątku,
- Integracja z DMS,
- Tworzenie raportów.
Moduł Majątek Trwały jest przeznaczony do zarządzania informacją na temat środków trwałych i wyposażenia przedsiębiorstwa. Oprócz ewidencji majątku obsługuje inwentaryzację, naliczanie amortyzacji i tworzenie raportów.
Rozwiązania
Moduł Środki Trwałe zarządza informacją o środkach trwałych i wyposażeniu przedsiębiorstwa, obsługując ewidencję majątku, inwentaryzację, naliczanie amortyzacji oraz tworzenie raportów.
Moduł jest zintegrowany z systemem, w tym z DMS, umożliwiając przechowywanie dokumentów powiązanych ze środkiem trwałym.
Moduł zapewnia realizację następujących zadań:
Odkryj możliwości nowoczesnego systemu ERP - wystarczy jedno kliknięcie, aby uruchomić demo!
Poznaj zalety
Ewidencja
Moduł Majątek Trwały jest przeznaczony do kompleksowego zarządzania informacją na temat środków trwałych oraz wyposażenia przedsiębiorstwa. Oferuje szeroki zakres funkcji, w tym ewidencję majątku trwałego, co pozwala na skuteczne śledzenie i kontrolowanie zasobów. Moduł obsługuje również inwentaryzację, co zapewnia dokładne i aktualne dane o stanie majątku.
Dodatkowo, umożliwia naliczanie amortyzacji, automatyzując procesy księgowe i finansowe. Funkcjonalność modułu obejmuje także tworzenie raportów, dostarczając szczegółowe analizy i zestawienia dotyczące środków trwałych, co wspiera podejmowanie decyzji w zarządzaniu majątkiem firmy.
Rozwiązania modułu
Składniki majątkowe porządkowane są w przejrzystej strukturze drzewiastej, ułatwiającej orientację przy poruszaniu się w dużych zbiorach środków trwałych. Dostępna jest również funkcja wielokryterialnego wyszukiwania, która umożliwia szybkie odnalezienie odpowiednich składników majątkowych.
ISOF dostarcza mechanizmów wspomagających prowadzenie inwentaryzacji. Funkcje wspomagające inwentaryzację pozwalają otrzymać informacje o stwierdzonym, rzeczywistym stanie składników majątku. Możliwe jest wprowadzenie do arkusza spisu z natury informacji o stwierdzonym stanie składników majątkowych.
Na podstawie tych informacji system oblicza różnice między stanem ewidencyjnym, a stanem rzeczywistym. Informacje o kolejnych inwentaryzacjach są przechowywane w bazie danych. System prezentuje użytkownikowi czytelne, syntetyczne zestawienia tabelaryczne.
Funkcja naliczania amortyzacji umożliwia szybkie, automatyczne obliczenie odpisów amortyzacyjnych za dany okres. Dzięki integracji z modułem dekretacji i finansowo-księgowym lub Książką Podatkową, naliczone odpisy mogą być automatycznie dekretowane i księgowane.
Możliwości obliczania amortyzacji bilansowej nowych środków trwałych razem z dekretacją umorzeń bilansowych.
Moduł umożliwia zdefiniowanie klasyfikacji środków trwałych. Odpowiedni formularz umożliwia szybką edycję tabeli klas.
Klasyfikacja Środków Trwałych na obecnie obowiązującą Klasyfikację KŚT 2016 - dotychczasowe środki będą mogły być klasyfikowane wg obydwu klasyfikacji - starej i nowej, ale dla nowych środków - tylko KŚT 2016.
Funkcja podziału środków trwałych na kategorie umożliwia zdefiniowanie klasyfikacji na wewnętrzne potrzeby firmy. Majątek może być również sklasyfikowany ze względu na miejsca użytkowania. W pierwszej kolejności definiowana jest struktura terytorialna firmy, a następnie środki trwałe przypisywane są do poszczególnych lokalizacji jednostek organizacyjnych firmy.
Moduł zarządzania środkami umożliwia wykonanie standardowych operacji dla środków trwałych. Część z nich ma charakter systemowy (nie można ich usuwać ani modyfikować), jednak użytkownik może definiować również operacje własne.
Narzędzia i pola opisujące daną operację (przekazanie do użytkowania, obsługa wypożyczenia i zwrotu, naprawa, remont i przegląd, w tym przegląd okresowy, techniczny i rejestracyjny)
Funkcja generowania raportów umożliwia przygotowanie:
Rejestr historii zabezpiecza dane przed ingerencją, umożliwiając jedynie dopisanie zdarzeń bez możliwości ich edycji lub kasowania.
Wyszukiwanie środka trwałego po cechach i po użytkowniku przypisanym do danego środka.
Możliwość dodania odrębnych uprawnień do edycji i podglądu środków trwałych.
W module Rejestr Urządzeń wbudowano mechanizm umożliwiający zaawansowaną ocenę prawdopodobieństwa awarii systemów technicznych (w tym komputerowych) PROFAP (ang. Probabilistic Failure Prediction).
Odkryj możliwości nowoczesnego systemu ERP - wystarczy jedno kliknięcie, aby uruchomić demo!
Dokumenty
Moduł Środki Trwałe jest ściśle zintegrowany z innymi składnikami systemu, w tym z DMS, co pozwala na przechowywanie różnorodnych dokumentów powiązanych ze środkiem trwałym.
Możliwe jest gromadzenie zdjęć, dokumentów gwarancyjnych, map, instrukcji obsługi oraz protokołów odbioru technicznego. Integracja ta zapewnia kompleksowe zarządzanie informacjami o majątku przedsiębiorstwa i ułatwia dostęp do kluczowych danych.
Rozwiązania modułu
Zintegrowanie dokumentów z imienną pieczęcią cyfrową i DMS umożliwia rezygnację z papierowych dokumentów na rzecz elektronicznych (PDF).
Możliwość dodawania części Środka Trwałego z faktur zakupowych, magazynu lub z katalogu środków trwałych.
System umożliwia przechowywanie różnorodnych dokumentów, w tym protokołów odbioru technicznego, co zapewnia pełną i uporządkowaną dokumentację każdego środka trwałego, ułatwiając zarządzanie i audyt.
Dzięki integracji z DMS, użytkownicy mają szybki dostęp do wszystkich istotnych dokumentów powiązanych ze środkami trwałymi, co zwiększa efektywność pracy i pozwala na lepsze zarządzanie zasobami firmy.
Baza wiedzy
Wybierz odpowiednią dokumentację i dowiedź się więcej na temat systemu ISOF-ERP
W dokumencie przedstawiono ścieżkę czynności, które możesz wykonać samodzielnie aby kupić i szybko rozpocząć pracę z ISOF-ERP.
System ISOF-ERP oprócz wynajmu oprogramowania (SaaS), jest oferowany Klientom również w formie licencyjnej.
Materiał opisuje szczegóły pracy z systemem ISOF-ERP w firmach z rozproszoną strukturą.
ISOF-ERP to nowoczesny i elastyczny system, który pozwoli Ci na zarządzanie firmą dowolnej branży poprzez Internet.
Integracja z e-sklepami i platformami sprzedażowymi, a także płatnościami elektronicznymi i firmami kurierskimi.
Aplikacja Mobilny ISOF służy do uruchomienia systemu ISOF-ERP na urządzeniach mobilnych.
Terminale danych to najnowszej generacji skanery magazynowe wyposażone w system operacyjny Android online.
Praktyczne filmy instruktażowe
Nasze filmy instruktażowe zapewniają klarowne i zrozumiałe wyjaśnienia kluczowych funkcji, ułatwiając szybkie i efektywne opanowanie systemu ISOF.