Obs�uga firm handlowych

oce� stron�

Obs�uga firm handlowych

Ka�dego dnia w firmach handlowych realizuje si� wiele powtarzalnych proces�w: sprzeda�y, przygotowania ofert czy obs�ugi reklamacji. Zapanowanie nad prawid�owym przebiegiem zdarze�, w kt�rych uczestnicz� pracownicy r�nych dzia��w jest sporym wyzwaniem. Na li�cie obieg�w DMS znajduj� si� cz�sto realizowane procesy w firmie. S� tam informacje o dziale przypisanym do realizacji danego procesu oraz maksymalnym, dopuszczalnym czasie jego wykonania. Przyjrzymy si� dok�adniej jak wygl�da definicja przyk�adowego obiegu sprzeda�owego w firmie handlowej.

Przyk�adowy cykl sprzeda�owy mo�e sk�ada� si� z szeregu stan�w. Pierwszym z nich jest �Pocz�tek� do kt�rego trafiaj� wszystkie dokumenty lub klienci. DMS pozwala na wysy�anie w obieg nie tylko klient�w, ale r�wnie� dokument�w z nimi zwi�zanych. Dla ka�dego ze stan�w mo�na zdefiniowa� okres czasu, po przekroczeniu kt�rego dokument znajduj�cy si� w danym stanie staje si� przeterminowany, tzn. przekroczony zostaje dla niego czas przebywania w danym stanie. Aby nast�pi�o przej�cie dokumentu do innego stanu musz� zosta� podj�te zdefiniowane wcze�niej akcje. Przyk�adowo ze stanu �Modyfikacja Oferty� dokument mo�e zosta� przemieszczony do innego stanu na skutek podj�cia dw�ch akcji: �Nowa Oferta� lub �Negocjowa�. W wypadku akcji �Nowa Oferta� dokument zostanie przemieszczony z powrotem do etapu �Przygotowania Oferty�. Z kolei w wyniku akcji �Negocjowa� dokument zostanie przemieszczony do etapu �Negocjacji�.

Za��my, �e w wyniku zmian wewn�trz obiegu sprzeda�y konieczne jest utworzenie nowej akcji pozwalaj�cej na przej�cie ze stanu �Negocjacje� do stanu �Modyfikacja Oferty�. W jaki przyk�adowy spos�b mo�na wykona� to zadanie? Na pocz�tku nale�y stworzy� now� akcj� w stanie �Negocjacje�. Mo�na nada� jej nazw� �Konieczna Modyfikacja Oferty�, a nast�pnie wybra� stan do kt�rego zostanie przemieszczony dokument w wyniku wykonania tej akcji. Przej�cie pomi�dzy stanami mo�e wi�za� si� z utworzeniem nowego dokumentu (np. Aktywno�ci CRM) na podstawie szablonu. W tym celu nale�y ustawi� typ aktywno�ci, okre�li� osob� do kt�rej zostanie przypisana, a nast�pnie zdefiniowa� kampani� oraz produkt kt�rego ta Aktywno�� b�dzie dotyczy�. Na koniec nale�y do��czy� do szablonu Aktywno�ci notatk� w kt�rej informuje si� pracownika kt�remu ta Aktywno�� zosta�a przydzielona aby przeprowadzi� ponownie rozpoznanie potrzeb klienta. Tak przygotowany szablon zostaje zapisany. Od tej pory przy ka�dym wywo�aniu tej akcji automatycznie b�dzie tworzona nowa Aktywno��.


ISOF-Workflow

Mo�liwo�ci ISOF-Workflow

Katalog szkole�
ISOF-Workflow

7 wyzwa� zarz�dzania