Dla Dyrektora Handlowego

Systemy ERP umożliwiają:


  •  błyskawiczną reakcję na sygnały rynkowe,
  •  monitorowanie konkurencji,
  •  pogłębianie więzi z klientami,
  •  podejmowanie decyzji o nowych kampaniach i analizę efektów,
  •  dostosowanie cen do trendów panujących na rynku.

ERP - szybki dostęp do informacji


Na pewno zgodzicie się Państwo, że w obecnych czasach kluczowe znaczenie dla sukcesu w biznesie ma dostęp do informacji. Przez wiele lat przedsiębiorstwa dążyły do automatyzacji, minimalizacji kosztów, potem do przewagi w marketingu i reklamie masowej, dokonywały segmentacji rynku i Klientów. Wykorzystanie wsparcia, jakiego mogą dostarczyć współczesne rozwiązania informatyczne, pozwala na zbudowanie ,,wspólnej pamięci'' i jednolitej strategii działania całej firmy.

Niskie koszty działań handlowych i większa wydajność pracy handlowca


Firma z wdrożonym rozwiązaniem CRM/DMS tworzy trwałe relacje z Klientem, czyli źródłem dochodu przedsiębiorstwa na długi czas. Zyskuje przede wszystkim na łatwiejszym i tańszym pozyskaniu Klienta (automatyzacja kampanii marketingowych), niskich kosztach sprzedaży (automatyzacja procesu sprzedaży) i obsługi posprzedażnej (portal serwisowy):
  • Po przeprowadzeniu segmentacji Klientów według wartości większą część zasobów można skierować do bardziej wartościowych Klientów, a pozostałą część obsługiwać w sposób bardziej zautomatyzowany.
  • Po odejściu od wielu kampanii masowych w stronę zindywidualizowanych kontaktów z poszczególnym Klientem zmniejszeniu ulegają koszty kampanii marketingowych.
  • Następuje obniżenie kosztów obsługi posprzedażowej Klienta poprzez wykorzystanie dostępu do informacji w czasie rzeczywistym i skrócenie czasu obsługi poprzez dostęp do aktualizowanych danych.

Wyprzedź konkurencję


Do tej pory lojalność Klienta była rozpatrywana tylko przez pryzmat wierności marce. Ale Klienci stają się bardziej wymagający, mają mniej czasu na dokonywanie wyborów i kupowanie, są bardziej krytyczni. Już nie wystarczy wprowadzić produkt na rynek, przeprowadzić kampanię medialną i oczekiwać, że Klienci będą mu wierni. Trzeba również uprzedzić i przewidzieć działania konkurencji. Do tego niezbędny jest nowoczesny system informatyczny wspomagający proces sprzedaży i marketingu.

Zobacz również: Portfolio (ang. Forecast)


Zapytaj o więcej szczegółów! Wyślij zapytanie ›