Moduł zarządzania zamówieniami do dostawców przeznaczony jest do gromadzenia informacji o potrzebach i przygotowywania zbiorczych zamówień kierowanych następnie do dostawców.
Pozwala również zarządzać zamówieniami oraz przeprowadzać analizę rotacji towarów i na jej podstawie generować zamówienia z uwzględnieniem limitów logistycznych.
Moduł zarządzania zamówieniami do dostawców dostarcza wielu funkcji, które pozwalają przyspieszyć proces ustalania wewnętrznego zapotrzebowania na towary i czynią go mniej podatnym na błędy.
Zamówienia wewnętrzne generowane są przez moduł generowania zamówień wewnętrznych, do którego dostęp posiadają poszczególne magazyny firmy. Moduł potrafi automatycznie porównać potrzeby wynikające z zamówień składanych przez klientów ze stanem magazynowym danego magazynu, analizą rotacji oraz uwzględniając stany minimalne towarów, a następnie wyświetlić listę towarów, których aktualny stan nie pokrywa zamówień. Dostarcza również wygodnego formularza tworzenia zamówienia.
Zamówienia przygotowane przez poszczególne magazyny zapisywane są w jednej, centralnej bazie danych systemu ISOF. Na podstawie tych danych, wygenerować można jedno, zbiorcze zamówienie, które skierowane zostanie do dostawcy.
Moduł zarządzania zamówieniami do dostawców oferuje funkcję cyklicznego przygotowywania często wysyłanych zamówień o ustalonej zawartości. Pozwala ona tworzyć szablony zamówień, na podstawie których cyklicznie tworzone są zamówienia kierowane do realizacji.
Zarządzanie zamówieniami obejmuje ustalanie okresu czasu dla listy zamówień zewnętrznych, rejestrację zamówień złożonych poza systemem ISOF, potwierdzanie zamówień, rejestrację faktu realizacji zamówienia, anulowanie zamówień, przeglądanie zamówień składowych tworzących jedno zamówienie zewnętrzne, oraz potwierdzanie zamówień przez dostawców.
Funkcja zarządzania dostawami dostarcza informacji na temat realizacji zamówień w danym okresie oraz pozwala wyliczyć najbliższe możliwe terminy dostaw. Umożliwia również przyjęcie towaru z dostawy na magazyn i wygenerowanie odpowiednich dokumentów magazynowych oraz utworzenie Faktury zakupu.
Funkcja ta dostarcza informacji na temat rotacji poszczególnych towarów. Wiedza na temat rotacji towarów pozwala bardziej optymalnie planować zakupy towarów a zatem lepiej zarządzać zasobami firmy.
Funkcja analizy rotacji towarów dostarcza informacji na temat obrotu towarami w określonym okresie czasu oraz umożliwia poznanie trendów i potrzeb rynku w zmieniających się ciągle warunkach. Pozwala na łatwe zarządzanie zakupami towarów oraz minimalizację stanów magazynowych. Dzięki szczegółowym parametrom wyszukiwania informacji do zestawienia, osobna korzystająca z funkcji może precyzyjnie wskazać, jakiego rodzaju informacje chce uzyskać.
Z poziomu analizy rotacji możliwe jest również bezpośrednie wystawianie zamówień bez konieczności przechodzenia do funkcji wystawiania zamówień. W oparciu o prezentowane w analizie dane możliwe jest precyzyjne ustalenie zapotrzebowania na towar w zadanym okresie oraz wybór korzystnego dostawcy towaru.
Moduł zarządzania zamówieniami do dostawców posiada zalety, które czynią obsługę zamówień wewnętrznych sprawniejszą, szybszą i mniej podatną na błędy.
Zamówienia generowane przez poszczególne magazyny firmy trafiają do centralnej bazy danych i dopiero wtedy można na ich podstawie wygenerować zamówienia skierowane do dostawców. Pozwala to w pełni kontrolować obrót towarami.
Dzięki narzędziom takim, jak funkcja zarządzania dostawami oraz funkcja analizy rotacji towarów, firma zyskuje możliwość analizy rotacji obrotu towarowego, co pozwala na podjęcie działań mających na celu optymalizację tego obrotu.
Funkcja ta jest rozwiązaniem pozwalającym znacznie przyspieszyć pracę, gdyż eliminuje konieczność każdorazowego, ręcznego przygotowywania listy cyklicznie zamawianych towarów.