ISOF posiada moduł umożliwiający obsługę windykacji należności. Jest to zespół funkcji pozwalający na analizowanie bieżących należności oraz wykonanie odpowiednich kroków związanych z ich windykacją w przypadku przekraczania terminów płatności.
Możliwe jest zatem wystawianie wezwań do zapłaty, not odsetkowych, oraz obsługa tych dokumentów, w tym wysyłanie ich do klientów pocztą elektroniczną, oraz spłaty należności. Możliwe jest również analizowanie wszystkich wystawionych już dokumentów oraz ich historii.
Moduł Windykacje zawiera zestaw funkcji umożliwiający analizowanie stanu nierozliczonych należności oraz podejmowanie odpowiednich działań, by należności zostały spłacone.
Funkcja umożliwiająca analizę bieżącej sytuacji odnośnie należności, została przygotowana w postaci wygodnego raportu, w którym wszystkie nierozliczone należności są odpowiednio podzielone wg stopnia zalegania.
Przedziały określające stan przeterminowania należności definiowane mogą być według jej potrzeb (2 tygodnie, miesiąc, kwartał, półrocze, itd.).
Pokazane są również bieżące należności oraz podsumowania, co pozwala na dokładną analizę aktualnej sytuacji każdego kontrahenta.
Raport może pokazać również szczegółowe informacje dotyczące dokumentów z których należności wynikają. Wezwania do zapłaty można wystawić dla kilku należności (faktur) jednocześnie.
Ponadto pokazana jest również lista dotychczas wystawionych wezwań do zapłaty, dzięki czemu wiadomo, czy proces windykacji dla danego kontrahenta i dokumentów został już podjęty.
W oparciu o wykazane, niespłacone należności, możliwe jest wystawienie wezwań do zapłaty. Wszystkie wystawione wezwania znajdują się na liście. Wezwania do zapłaty należy zatwierdzić oraz wysłać klientowi poprzez pocztę elektroniczną, faksem, lub pocztą tradycyjną. Każda taka operacja jest zarejestrowana w systemie, dlatego dokładnie znana jest historia dokumentu: przez kogo i kiedy został przygotowany, zatwierdzony, wysłany. W każdej chwili wiadomo zatem, co działo się z dokumentem, oraz kto odpowiada za proces windykacji należności.
Noty odsetkowe są rejestrowane w postaci odrębnej listy dokumentów. Możliwe jest wystawienie noty wg odsetek ustawowych, dla których zdefiniowana jest specjalna tabela obowiązujących odsetek, oraz wg odsetek umownych wynikających z umów podpisanych z kontrahentem.
Podobnie jak wezwania do zapłaty, notę można wystawić dla kilku należności (faktur) jednocześnie. Możliwa jest edycja noty, zatwierdzenie, rozliczenie lub anulowanie.
Możliwe jest wyszukiwanie dokumentów na liście not odsetkowych wg różnych kryteriów, lista może być również sortowana wg dowolnych zawartych na niej danych
W module Obsługi Windykacji możliwe jest zarejestrowanie działań związanych z kontaktami z klientami w sprawie nieuregulowanych rozliczeń. Działania te rejestrowane mogą być w CRM operacyjnym w postaci Aktywności, co pozwala na pełne rejestrowanie historii zdarzeń z klientem. Dodatkowo zdefiniowanie kampanii związanej z windykacją należności pozwoli na zebranie wszystkich aktywności dotyczących tego procesu.
Aby ułatwić kontakt telefoniczny pracownika z klientem, możliwe jest wywołanie funkcji inicjującej rozmowę telefoniczną przy użyciu technologii Call Center. Dzięki temu pracownik podczas rozmowy dysponuje kompletem potrzebnych mu danych.
Moduł Obsługi Windykacji w systemie ISOF wykazuje liczne zalety, które są nieocenione w przypadku obsługi trudnego procesu rozliczania niespłaconych należności.
Wygodny i dokładny raport dotyczący wszystkich należności zarejestrowanych dla kontrahentów oraz segmentacja tych należności wg okresów przeterminowania płatności, pozwala na precyzyjną analizę aktualnej sytuacji oraz podjęcie odpowiednich działań.
Pokazanie dokumentów związanych bezpośrednio z procesem obsługi windykacji, łatwość ich wystawiania i obsługi, oraz rejestrowanie wszystkich operacji wykonanych dla dokumentów.
Usprawnienie pracy dzięki wykorzystaniu funkcjonalności już w systemie istniejącej w CRM, oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii Call Center.