System ISOF wyposażony jest w funkcje umożliwiające sprawowanie skutecznej kontroli nad sposobem wykorzystywania czasu przez pracowników. Realizację tego zadania umożliwia grupa funkcji przeznaczonych do rejestrowania czasu pracy oraz funkcje związane z rejestracją delegacji.
Do funkcji rejestrowania czasu pracy należy funkcja pomiaru czasu spędzonego w pracy, funkcja informowania o statusie użytkowników (obecny, nieobecny, w delegacji) oraz funkcja tworzenia raportów podsumowujących czas pracy i sposób jego wykorzystania.
Log czasu jest funkcją umożliwiającą użytkownikowi włączenie i wyłączenie mierzenia czasu spędzonego w pracy oraz wskazywanie sposobu wykorzystania czasu pracy. Log czasu widoczny jest na ekranie komputera w postaci niewielkiego okna, przedstawionego na poniższym rysunku.
Za pomocą widocznych przycisków pracownik włącza liczenie czasu pracy, wskazuje kiedy rozpoczyna i kończy przerwę lub wyjście służbowe a na koniec dnia wyłącza liczenie.
Użytkownik pracujący w centrali oraz użytkownik mobilny informowany jest przez log czasu o czasie rozpoczęcia pracy, całkowitym czasie pracy, czasie bez przerw, czasie spędzonym na wyjściach służbowych i przerwach oraz pozostałym czasie przerwy.
Funkcja informowania o statusie użytkowników przedstawia raport dotyczący frekwencji pracowników. Informacje przedstawione są w powyższym okienku.
Dzięki temu, bez odchodzenia od stanowiska pracy, zarówno szef jak i pozostali pracownicy mogą łatwo sprawdzić, czy ktoś jest obecny na swoim stanowisku.
Funkcja tworzenia raportów umożliwia przygotowywanie zestawień podsumowujących czas pracy pracowników.
Użytkownik może określić okres czasu, którego raport ma dotyczyć a także wybrać rodzaj raportu, jaki chce uzyskać (pełny, skrócony, lista obecności).
Rejestracja czasu pracy powiązana jest z systemem zarządzania aktywnościami w module CRM. Wykonując określoną aktywność, pracownik może zarejestrować czas poświęcony na jej realizację. Czas ten jest następnie uwzględniany w module rejestracji czasu pracy.
Moduł pozwala na sporządzenie i wydrukowanie list obecności pracowników. Możliwe jest również zarejestrowanie informacji o zwolnieniu lekarskim, planowanym urlopie, czy innego rodzaju nieobecności pracownika.
Wszystkie te informacje pokazane zostaną na liście obecności sporządzanej na dany miesiąc dla wszystkich pracowników.
Funkcjonalność pozwala również na zarejestrowanie czasu pracy pracowników mobilnych znajdujących się poza firmą. Mogą oni poprzez telefon komórkowy posiadający Java 2.0 zarejestrować się do pracy z miejsca, w którym przebywają. Mogą również wykorzystać inne funkcje moduły, w tym dodatkowo wyszukać pracowników przebywających w pobliżu.
Dzięki temu możliwa jest kontrola oraz raportowanie czasu pracy również tych pracowników, którzy pracują w terenie.
Mechanizm zarządzania czasem pracy w ISOF posiada wiele zalet, wśród których najważniejszymi wydają się być łatwość obsługi funkcji oraz automatyczne rejestrowanie i raportowanie informacji, które w firmach sporządzane są najczęściej ręcznie, w postaci papierowych dokumentów. Moduł nie tylko umożliwia zapis operacji związanych z rejestracją czasu pracy pracowników ale dostarcza wszystkie podstawowe zestawienia, których wykonywanie jest konieczne z uwagi na obowiązujące przepisy.